min ridning
Ni ville ha ett inlägg om min ridning så jag ska försöka att få ihop ett nu. Compass är ju som ni kanske vet en väldigt stor häst och det är verkligen mycket häst att rida. Det tar både arbete och tid att samla ihop honom och få han så mjuk och kort som möjligt. Han är inte världens lättaste häst att rida, jag säger inte att han kräver ett proffs för det är verkligen inte jag men man får verkligen jobba. 
 
Eftersom man inte kan rida Compass själv i skogen, (inte än iaf) så måste jag planera min ridning ganska mycket särskilt med det jobb som jag har. Jag har han ju 5 dagar i veckan (ibland någon dag mer) så 2 eller 3 dagar försöker jag att rida ut med han och resten av passen blir på banan. Banan ger ju självklart mest men det är roligare för hästen och för mig också med lite omväxling så att inte ridningen blir en tråkig och en jobbig grej. 
 
Jag har ingen bestämd vilodag till han eftersom han mår bäst av att få hålla igång. Kan ta en skrittrunda utan en massa krav som en liten vilodag, sen kan det ju krångla lite med jobbet så att jag får jobba över och då kan jag ge han en vilodag. 
 
Jag försöker hoppa 1 gång per vecka, och han tycker det är så roligt. Han är pigg och bjuder verkligen fram till hindret. Det som får mig extra trygg är att han hoppa no matter what och det gör mig trygg. Dock blir han så glad och uppspelt när han väl har hoppat ett hinder så det kan ta ett antal språng innan man får ner han igen så det jobbar vi på mycket nu. 
 
Han är verkligen en helt underbar häst och jag är så glad att jag få ta hand om honom! Han har blivit som min bästavän och han finns alltid där som en tröst! Så mycket kärlek till min finaste Compass. 
Ni får kommentera om ni vill veta något mer :)
 
 
#1 - Ida Gratte

sv: Härligt, jo visst är man! :) Hoppas det blir bättre då :)

#2 - Linda

jätte fina bilder

#3 - Ebba

Ni är jättefina tillsammans!! <3

#4 - Mirjam Wallmark

Åh vad fina bilder! kram ♡

#5 - amanda

fina bilder!

#6 - JOHANNAOFSWEDEN ★

Vad är han för ras? :) Såg bra ut! :D

Sv; Åh tack :D

#7 - Cissi Larsson

Vilken fin häst! Jättegullig :D

Rösta gärna på min hund i tävlingen om Sveriges gulligaste djur! Det uppskattas väldigt mycket och jag blir så glad om du vill hjälpa oss! Länk till tävlingen finns på min blogg! :)

#8 - Linnéa

Så himla fina bilder :)
Haha, så bra - hm, vi måste ju komma på nått riktigt bra klubbnamn... nått med morgonpigga kanske :P

#9 - Agnes Eriksson

härliga bilder! kram

#10 - Flisan

Sv: några planer idag? :)

#11 - frida christina

Så fin du är!

#12 - Henrik Olsson

Ja, visst är han stor - men ack så vacker! :)

#13 - Henrik Olsson

Sv: Kroppsarbete är det bästa! :)

#14 - Henrik Olsson

Sv: Japp, så är det :)

#15 - Ida och Amanda

Så fina och söta bilder!♡

#16 - Anonym

Å tack så hemskt mycket, är inte alls lika sjuk nu så börjar nog friskna till :D

#17 - bexollila

ja jag är helt kär i klänningarna speciellt den vita :D

ja de är så seeegt att va sjuk verkligen..

#18 - Ida och Amanda

sv- Ja!, själv?♡

#19 - Andrea

Gillar ditt upplägg! Jag brukar försöka hålla liknande med uteritter och hoppning i veckorna :)

#20 - JOHANNAOFSWEDEN ★

Sv; Hur stor är han? Riktigt fin!
Tack!

#21 - Linnéa

Gillar dina inlägg om compass & alla ridturer <3

#22 - Karin Lygnersjö

Nämen så fin! :)

#23 - Emma Broberg

så himla fina bilder :D ha det fint, kram. <3

#24 - Agnes Eriksson

sv. inga problem! kram

#25 - Anonym

sv: ja det är bra, själv då? men snälla kommentera inte tävlingsinlägget om du inte ska delta, det står klart och tydligt! :)

#26 - VERONICA - modeblogg

Fantastiska bilder, ni passar ju perfekt tilsammans! :) Så vackra, riktigt fina. Mer bilder som dessa gillas! Kramkram

#27 - Hanna Andersson

Härligt!! :D

#28 - nathalie

fina bilder!

#29 - Flisan

sv: kul, jag fixar med en ny spotify lista hehe :P

#30 - Kimmey ~ Kung varje dag

Fina bilder :)

sv: Åh, tack! Din med :)

#31 - Tess

Superhärliga bilder! :) Kram

#32 - ♥ Fridasinspiratiion - mode&skönhets blogg ♥

Superhärliga foton!:)

#33 - Josefine ♔

Ååå, så fantastiska bilder!! Tycker du verkar himla duktig du! Du ska absolut vara stolt över vad du får ihop med honom. Visst kommer det komma motgångar med honom. Men sluta aldrig tro på varken dig eller honom, ni två är ett grymt ekipage! :D Kraaam!! <3