2. Något jag brinner för
Man kan säga att jag brinner för tre saker i mitt liv, och det är dessa: 

Något som jag faktiskt brinner för är att alla i min närhet ska ha det bra. Jag kan inte må bra själv om inte personer som betyder mycket för mig gör desamma. Jag sträva för att finns där för dem och hjälpa dem så gott jag kan. Jag sätter min omgivning i första prioritering och därför är det extra viktigt att de är glada och mår bra. 

Den andra saken som jag brinner för är mitt jobb. Jag älskar verkligen mitt jobb och jag är så tacksam att jag har fått hamna där jag är. Även där vill jag att de ska må bra och jag gör allt jag kan för att hjälpa till om det skulle behövas. Det är inte ofta jag säger nej till ett extra jobbpass, jag ställer upp så fort jag kan. Jag försöker finnas där ifall de vill prata om något och ibland är det svårt att inte ta med jobbet hem. Det finns inget bättre än att jobba med människor, och när man gör det blir det lätt att man offra sig mycket. 

Den tredje saken som jag brinner för är ridningen, och det är nog inte så svårt att lista ut. Ridningen har blivit en väldigt viktig del av mitt liv. Det tar inte bara mycket tid utan den har hjälpt mig så mycket. Jag väljer själv att den får ta mycket tid just för att jag älskar det så. Visst, man får offra blod, svet och tårar för det är en skaderisk i många situationer, den är jobbigt och påfrestade för kroppen samtidigt som det inte alltid går som man har tänkt sig. Men fördelarna överväger och gör det helt underbart. Det finns inga sysslor som jag skulle vilja ta bort, jag älskar att mocka skit för det är så avkopplande, jag älskar att pyssla om hästarna för det är där man skapar kontakt och tillit, jag älskar ridpassen för det blir min träning samt det enda stället där jag kan koppla bort allt annat, jag älskar att sopa för det är då man får det rent och snyggt runt omkring sig. Jag ser ingenting negativt eller tråkigt med ridsporten och det är ett tecken på att jag verkligen brinner för detta. Jag rider 8 gånger i veckan av en anledning. Jag älskar det! 

Hoppas ni gillade inlägget och att ni fick svar på frågan. Vad brinner ni för? 

Mitt internet krabbar, så jag kommer inte var tillgänglig här för en till helgen. Jag har något tidsinställt inlägg som troligtvis kommer komma upp. Ha det gutt tills dess! :) 


#1 - Linnea

Ah, spännande läsning där <3

#2 - linnea

jag brinner också för hästar och ridning!
tyvärr så har jag tagit en paus på grund av att min häst har gått bort och ja vill inte gå till stallet just nu :/

#3 - Alice

Så fint inlägg, roligt att läsa vad du brinner för. ^^

#4 - Erika

Vilket fint inlägg :)

#5 - Lollee

Bra inlägg!

#6 - Life of Johanna

Kul och läsa vad du brinner för. Redningen hade jag redan gissat ut dock :)

#7 - Nathalie Tegelstam

Jättebra inlägg och diggar din nya design :)
- jag ska vara där i 3 hela veckor! kramkram

#8 - Isa

spännande att läsa:)

Sv: Så lite fina du:)
jag har haft tre veckors praktik:D dudå?

#9 - natalia

Hej! Skulle du vilja hjälpa mig med att vinna en tävling?

Läs mer här : http://nattis98.bloggplatsen.se/2014/10/30/10910129-hjalp/

Skulle betyda guld om du ville hjälpa mig!


Kram!

#10 - MATILDA

Väldigt bra saker! Tror det är vitktigt att ha något man brinner för :)

#11 - NICOLE

Det här inlägget visar bara vilken toppentjej du är!! Heja dig!

#12 - carolines

Det är en väldigt fin egenskap att brinna för att hjälpa andra människor! Det ska du ha cred för - heja! :)

#13 - KassandraPalma

härligt! kul att du stortrivs med ditt jobb :)

#14 - Michelle Petersson

Det är väldigt viktigt att något man verkligen brinner för. Superbra inlägg! :D

Kram

#15 - Life of Johanna

haha nej det märks när du skriva dina inlägg om ridningen att det är en passion :)

Tack snälla du <3

#16 - Linnéa

Har tjejen haft en fin fredag annars då? <3

#17 - NICOLE

SV: ja det var det! :dd
åh tack snälla :) kram