3 hästar ridna
Ikväll blir det att se Melodifestevalen med familjen. Annars är jag helt mör i kroppen efter mina 3 ridpass. 3 helt olika hästar med 3 helt olika sätt att lägga upp ridpassen på. Men det är hur kul som helst och jag älskar att hålla på med det! Tänkte att jag skulle skriva lite om passen. 
 
Cassis: Idag blev det hoppning och vilken bra övning vi körde. Syftet var verkligen inte att hoppa högt utan att ha kontroll över hästen och ritten. Det är väldigt många som glömmer det och bara tänker på höjden och att man ska hoppa högt. Sen kan ritten genom banan se hemsk ut. Vi hade iaf en jätte bra banan som innehöll cavaletti och sedan en raksträcka med hinder. Hade nog 18 bommar ute så det var en hel del att tänka på. Tillslut blev jag hur nöjd som helst. 
 
Compass: Här var syftet att springa av sig lite. Det blev en skogrunda på 1,5 timme. Väldigt mycket galopp och racea lite i skogen. Så himla härligt och han verkade njuta av det också. Han blev så himla fin i slutet, både traven och galoppen satt så fint! Riktigt rolig och härlig att rida, så även där var jag väldigt nöjd. Fick med mig en svettig och trött häst från skogen. 
 
Calltino: Med Calltino skulle jag rida ett längre pass på banan då han behöver få lite bättre kondis. Innan det så skulle jag gå en liten sträcka på vägen. Men det tyckte inte han för det är ju väldigt mycket som är läskigt där enligt Calltino. Det gick liksom inte att få fram honom och han blev ca 2 meter hög. Måste tillägga att jag är väldigt envis av mig, men det gick inte. Fick fram han typ två steg sen gick vi på banan. Där höll jag i gång och han blev väldigt fin, även mitt humör blev bättre för jag var inte så pepp efter vår "minikorta" runda på vägen. Han blev iaf jättefin. Jag hade bestämt mig att vi skulle ta en lite runda utanför stallplanen och så skulle det bli (envis som sagt). Därför provade jag att gå åt andra hållet och det gick men däremot ville han inte svänga upp mot stallplanen så då provade jag att ta det från andra hållet, och efter lite om och men så fick jag han dit jag ville. Kunde faktiskt stäcka lite på mig efter det, för han är inte lätt att rubba. Nöjd över min "lilla" kille! 
 
Nu ska jag gosa ner mig framför Melodifestevalen och med en filt. Ha en fin lördagskväll alla fina läsare! 
 
 
#1 - Viktoria - Gravidblogg

Ja men eller hur :) Alltid skoj med nya kontakter och vänner ju :)

har du haft en bra Lördag fina du? <3

#2 - miningalinn

Älskar Snapchat!(:

#3 - Viktoria - Gravidblogg

Härligt att höra tjejen :) Jodå min Lördag har varit jätte bra den också, väldigt lugn och skön :) <3

#4 - miningalinn

sv: ja det är der verkligen!(:

#5 - Maja

Det är väldigt kul och lärorikt att rida flera hästar! Längtar till sommaren när man får lite ''hästjobb'' vid sidan om sin egna. :)

#6 - NICOLE

Haha ja med tre hästar då har man ju att göra ;) Men så länge du tycker det är kul så är det ju bara bra :) Vad tyckte du om melodifestivalen? :)

#7 - Kajsa-Stina

Jag såg också på melodifestivalen igår med min familj! Vad tyckte du om bidragen och tyckte du att det var rätt låtar som gick vidare? :)

sv: Åh men tack snälla du <3 Blir så otroligt glad och rörd att du säger det. Det betyder så sjukt mycket att jag har lärt känna dig via bloggen då du är en helt fantastisk människa på alla sätt och vis och en riktigt fin vän <3

Jag är så glad att det snart ska bli av att få komma till Mora men jag hoppas den här dryga månaden som är kvar nu går fort! Hoppas den går undan så jag snart kan få komma ner dit :)

Hoppas du mår fint idag vännen och att du får en mysig söndag! Stor kram <3<3

#8 - ida - photography, style, life ♡

Så roligt :D

Sv: tack så mycket!
joo men du var ju himla duktig! :D
Kram

#9 - Malin Lindgren

Härligt med melodifestivalen ju! :) Vad tyckte du om låtarna?

#10 - Josefine ♔

Fan så duktig du är!! :* Så stolt verkligen! Och det bör du med vara <3

#11 - Erika

Vad tyckte du om mello igår då? :)

#12 - Kajsa-Stina

Jag håller verkligen med dig om det! Låtarna igår var inte sådär jättebra tyvärr. Så tråkigt att man inte riktigt fastnar för någon låt längre som man lätt gjorde förr om åren kan jag tycka. Men jag är iallafall nöjd att Måns och pojkbandet gick vidare direkt till final då dom i mina ögon och öron var bäst! Hoppas dom går långt i finalen också :)

Tack fina du <3 Jag tror att min söndag kan bli riktigt fin faktiskt. Har en bra känsla i kroppen och känner mig glad så det bådar gott för att det ska bli det. Hoppas du också mår bra och får en fin söndag. Vad ska du hitta på? :)

Många kramar <3

#13 - NICOLE

SV förstår det :D
jag har inte sett än då jag var på fest men ska kolla sen :)

#14 - Sara Navjord

Jag tycker att alla låtarna var jätte dåliga haha

#15 - sara

Så kul! :)

#16 - linah

åh va kul:D!