År 2014 hästtest

Vad är ditt bästa hästminne 2014?
Det ä väl hela min och Compass utveckling som vi har gjort tillsammans. Så glad att det är just han som har lärt mig så mycket! Men även utvecklingen med Cassis. 

Har du köpt några hästar?
Nope det har jag inte. 

Sålt några hästar?
Nej inte det heller. 

Vem har du tränat för?
Monica och Ingrid. 

Hur har du utvecklats som ryttare under 2014?
Väldigt mycket skulle jag ärligt kunna säga. Jag är nöjd trots att det finns en hel del att förbättra. Det finns det alltid liksom. Jag har börjat tro på mig själv mer, jag rider mer med känsla och kunnighet samtidigt som jag njuter otroligt mycket på hästryggen. Jag har utvecklats både i dressyr och hoppningen fast på olika sätt då. Min sitts och hållning är mycket bättre och jag har fått mer muskelmassa som gör att jag orkar mer. Det finns så mycket. 

Hur har din häst utvecklats?
Compass
har ju utvecklat sin tillit för mig otroligt mycket, och inget kan slå det priset. Vi kan rida ut ensamma utan större problem och han är trygg i mitt sällskap. Innan blev han lätt hisspig men nu skyddar vi liksom varandra. Det är stor skillnad. Även han orkar mycket mer och känns mycket piggare. Vi som ekipage har utvecklats och det är så skönt att andra ser det också. 
Cassis och min relation har också utvecklats. Att hon lita på mig är något jag faktiskt sträcker mig på ryggen för då hon egentligen inte litar på någon. Att hon aldrig har gjort något mot min när hon har gjort en massa dumt på andra får mig att känna mig lite duktig iaf. Och att hon och jag kan hoppa idag är något som gör mig så glad, att vi har kommit en bit på vägen och att min tränare ger sitt förtroende till mig för denna hästen är stort för mig. 


Vilken häst har varit bäst under året?
Compass såklart! ♥😃

 

Vilken häst har du stått närmast?
Compass är min number one och kommer alltid vara, så självklart har jag kommit han närmast. Finns ingen mer underbar häst än han. Men även Cassis och jag har kommit varandra nära. 

Har du träffat folk som har haft fördomar om dig under året?
Det har jag säkert gjort

Har någon häst varit sjuk eller skadad 2014?
Ja Compass har ju varit det när han hade sin böld. Annars har det nog varit ganska lungt på den fronten. 

Har du träffat några kända ryttare?
Det är väl syskonen Algotsson isf. 

Har du stött på några problem under 2014?
Inget hästrelaterat iaf. Jag tycker att det mesta har flytit på och det som inte har gjort det har inte blivit något jätteproblem. Det som jag tyckte va mest jobbigt va när jag inte fick rida på ett tag för mina lungor, annars inget. 

Vilken tävling har varit den bästa?
Har inte vågat tävla något under 2014. 

Vilka tre saker är de bästa sakerna du lärt dig under året i träningssammanhang?
* Att jag måste hålla mig i form för att orka. Det kräver med kondition än de flesta tror. 
* Samt att äta och få in energi, annars orkar man inte. 
* Att det inte är höjden som räknas utan formen på hästen. 

Vilka saker har du lärt dig under hästsportssammanhang?
* Att tänka på min sits
* Att jag faktiskt kan och att det går om man bara vill och kämpa för det.

Vad var ditt dyraste inköp?
Till mig är det läderridstövlarna och till Compass är det nog hans täcken. 

 

Vad har du köpt mest av, alltså i kvantitet?
Grimmor är nog det som jag har köpt mest, men även schabrak och täcken. Man skämmer bort sin käraste ägodel och för mig är Compass den. Han är värd det bästa!

Dina tre mest använda produkter 2014?
Benskydd som jag alltid använder på honom, sen magic borsten har använts flitigt, sen vet jag inte. Min hjälm ;)  

Ditt sämsta minne?
Hmm...det var väl när Compass blev skadad med bölden. 

Vad kommer du sakna från 2014?
Det är nog min utveckling faktiskt, nu har jag liksom gjort den stora utvecklingen och det var faktiskt ganska häftigt. Annars kommer jag försöka uppleva allt roligt nu igen 2015.

Vad är det sämsta som har hänt under året?
Jag kommer faktiskt inte på något speciellt som har varit dåligt. Compass har bara gjort bra saker i mitt liv. Han gjorde mitt liv till så mycket bättre!

Årets bästa ryttare?
Årets bästa ryttare och vän är Josefine. Det skriver jag inte bara för att hon gjorde utan för att jag menar det. Säg något som hon inte klarar liksom. Hon får sin 25 åriga häst att göra helt otroliga framsteg och det är inte världens lättaste. Hon kämpar och ger sig inte fören det blir som hon vill. Samtidigt har hon hjälp mig så mycket. Det vet hon kanske inte själv, men jag vet. Hon har funnits vid min sida, stöttat mig och lyssat ifall jag har haft något problem. Hon har gjort mig till en bättre ryttare samtidigt som hon är en otrolig hästvän och ryttare själv. Hon klarar allt och lite till. 

 

Har du lärt känna några nya människor?
Ja det har jag, alla i stallet kan man ju säga. Framförallt Ebba!

Är det någon tävlingstabbe som du minns?
Har ju som sagt inte tävlat.

Har du förändrat något under 2014 i ditt träningsupplägg?
Ja mina ridpass har blivit mycket mer planerade och jag har haft mål under varje träningstillfälle. Jag har hittat övningar i varje gångart och hittat knep för att få Compass i en fin form. 

Har du förändrats mentalt något under året?
Ja jag förbereder mig mycket mer mentalt på vad som ska hända samtidigt som jag sakta men säkert börja tro mer på mig själv. Jag kanske inte är så värdelös som jag har trott och det är skönt att jag själv kan inse det lite. 

Vem har du kunnat ringa till när du behövt prata och få tips och råd under året?
Ebba, Josefine eller mamma om det har handlat om hästfrågor. 

Någon ny produkt som du börjat använda under året?
Magic borsten, helt klart bästa! 

 
Vad har du för mål med din häst 2015?
Det är många bollar i luften just nu och jag vet inte riktigt hur dem blir. Men mitt mål med 2015 är att ha det minst lika roligt som jag hade 2014. Hitta nya vägar att rida, bada med hästen och finna tilliten ännu mer. Jag skapar mina mål på vägen.   

Vad är ditt mål som ryttare 2015?
Jobba ännu mer på självförtroende och tro på mig själv. Det är mitt självförtroende som ibland håller mig tillbaka och det är synd. Sen vill jag självklart skaffa mig ännu mer kunskap och erfarenheter. Sen har jag ett stort mål för mig själv, och det är att under 2015 ska jag tävla. 

Hur kommer ditt häst-år se ut 2015?
Roligt, minnesvärt, blod, svett och tårar. Nämen, jag vill ha kul när jag sitter på hästryggen samtidigt som jag vill komma någonstans. Bara man variera och planera sitt ridpass utifrån både hästen och ryttaren så får man kul. Sen kommer jag lägga ner mycket tid men det är så värt det när man ser fina resultat på det.  

Vad kan du lova dig själv inför 2015?
Ge allting tid för att få fram det bästa resultatet och att jag kommer ha jävligt kul med min fina! Jag har så mycket att tacka Compass för och det kommer ha få bevisat varje gång jag sätter min fot i stallet. Som sagt, han är värd det bästa! <3
#1 - Kimmey ~ Kung varje dag

Annorlunda, men rolig lista :)

sv: Nej, det har jag inte. Då blir man inte besviken ifall det inte blir som man tänkt :)

#2 - Tina

Sv: vad söt du är gumman! Tack, minns att du var väldigt stöttande när jag var så dålig i ögonen!<33 skojar du? Jag är hel nöjd med min blogg!! Bloggar som aldrig förr;)

Vad intressant läsning gumman! Håller med dig i allt! Du har verkligen utvecklats och du brinner verkligen för det du gör! Ridningen stärker ditt självförtroende! Och du och Compass är så otroligt fina och duktiga ihop! Han har verkligen utvecklats tack vare dig, du har lagt ner och du lägger ner mycket tid på honom! Fina Compass! Vad fin magic hair borste, är den bra?:)


Din blogg är så fin med! Älskar dig<3

#3 - Céline

Så fin blogg du har :)

#4 - Amanda Jona [SPONTAN]

Härligt att du känner att du utvecklats som ryttare! :)

#5 - Anna

Allt är bra med mig själv? :)

#6 - sara navjord

åh jag älskar hästar, såna himla fina djur!

#7 - Josefine ♔

Nämen ååå! Så roligt att få läsa och vad himla glad jag blir om det du skriver om mig <3 Det betyder så ofantligt mycket ska du veta vännen, jag blir så glad! Och det ger mig, tro det eller ej, mer ork till att kämpa lite till. TACK för att du finns :*<3

Sv: Hihi jaaa eller hur!! Helt galet, och så himla roligt :D <3

#8 - Anonym

åh vilken härlig lista!

#9 - Tina

Sv: Ja du är en jävel på bloggdesigner ;) De har jag alltid sagt gumman <3
Åh vilken borste, tar bort allt smuts samtidigt som Compass kan njuta av massage.. inte dåligt! Då förstår jag att du tycker om den! <3

Vad har du för planer i veckan då gumman?<3

#10 - MADDISENJ.SE

Kul att läsa. Vilka snygga ridstövlar du unnade dig!!

#11 - Josefine ♔

Haha ja det är jag, ganska så skönt ändå ;)<3

#12 - Petra

hoppas du får en bra start på veckan

#13 - Boel

Åh så roligt att läsa :) Bra kämpat!

#14 - Tina

Sv: tack stumpan! Jag hoppas med att revyn är bra!:) det är den nog:)haha men det är bra att ha en extra borste hemma ju ;) hihi! Okej, härligt rätt fullt upp i veckan då gumman:) ja du har ju sett veckans schema nu;)<33 kram<3

#15 - NICOLE

Kul o läsa =)
SV Ja det är härligt med solen :)

#16 - Lotta

Sv: Ja, det var jättespännande och slutade med att vi åkte till Visby! Hur mysigt som helst:) En resa som jag sent kommer att glömma :)

Hur firade du nyår?? =) KRAM!

#17 - Erika

Så kul :)

sv. Tack så mycket!

#18 - Emelie

Åh, kul att läsa!! :) Kanske snor den..

Var gärna med och ställ en fråga eller fler i min frågestund! :)

#19 - Olivia

Låter som ett trevligt hästår:)