Christmas tag

Nu börjar allt julen närma sig och allt julfix drar i gång. Så tänkte att jag skulle göra en christmas tag. 

 

1. Favoritjulfilm?
Oj den är riktigt svår eftersom jag älskar många julfilmer. Ensam hemma och Grinchen är ju klassiker. Päron till farsa är också riktigt bra. 

2. Favoritjulfärg?
rött och silver.

3. Är du uppklädd eller har du myskläder på julafton?

Uppklädd! :)

4. Om du skulle köpa en julklapp till dig själv, vad skulle det vara?

Tänkte fixa mina naglar inför jul så man kan väl säga att det är som en liten julklapp. Annars skulle det nog bli mest till hästen. 

5. Öppnar ni julklapparna på morgonen eller på kvällen?
På kvällen. 

6. Har ni byggt pepparkakshus någon gång?

Ja det har jag men det var nog sista gången då det inte gick så värst bra ;)

7. Hur ser din julafton ut?
Gästarna brukar komma hit runt 13-14 tiden. Då börjar vi med att äta den goda julmaten. Vi är klara nära till Kalle Anka och då sätter vi oss bänkade där. När det är slut sitter vi och pratar en stund och sen delar vi ut julklapparna. När vi har kollat i genom våra grejer går TV igång och vi fikar lite. Senare framåt kvällen kollar vi Svensson, Svenssons jul tillsammans med lite godis. 

 

8. Vad ska du göra på jullovet?
Eftersom jag jobbar har jag inget jullov, och jag jobbar ganska mycket vid både jul och nyår. 

9. Kommer du sminka dig på julafton, i sådana fall hur?

Ja det kommer jag men brukar inte sminka mig speciellt mycket. Kommer sminka mig som jag brukar med andra ord. 

10. Vad önskar du dig mest i jul?
Egentligen tänker jag inte jättemycket på julklapparna men det är lite saker från hööks samt lite kläder. Det viktigaste för mig är att familjen är samlad och att det blir en vit jul, det andra är mer som en bonus.  

11. Favorit-julnagellack?
Anväder ju inte nagelack, men skulle väl säga mörkrött med lite silver detaljer. 

12. Favorit-juldoft?
Jag älskar glögg-doften, det finns inget som slår den även fast julmaten luktar väldigt gott också. 

13. Vad måste finnas på julbordet?
Köttbullar, ägg, räkor, potatis och prinskorv är min favorit.

14. Favoritjulkalender?
Kaspar i Nudådalen och Ronny & Julia. 

15. Vad brukar framkalla mest stämning på julen/i december?
Snö, julmusik, glögg, frost och julhandling! 

 
Pepparkakor eller lussebullar? Måste nog säga Lussebullar där. 
Skumtomtar eller knäck? Knäck!
Ischoklad eller marsipan? Ischoklad lätt!
Köttbullar eller prinskorv? Älskade köttbullar :)
Julkorv eller julskinka? Julskinka tror jag
Lax eller sill? Inget av det ;)
Revbensspjäll eller Janssons frestelse? Revbensspjäll
Paradis eller Aladdin? Paradis 
Glögg eller julmust? Måste säga båda då jag älskar både must och glögg! :)
Rödbetssallad eller dopp i grytan? Inget av det
Ris ala malta eller risgrynsgröt? Gillar båda med ris ala malta mest :)
Grön eller vit jul? Självklart vit jul! 
Hemma eller borta? Hemma tror jag :)
Ge eller få julklappar? Ge, jag älskar att ge! 
Mysteriet på greveholm, diesel råttor eller sjömansmöss? Gillade båda väldigt mycket, svårt val.
Chokladkalender eller paketkalender? Chokladkalender 
Plastgran eller äkta? Äkta såklart! 
 
 

 

#1 - Skogsraah ☾

Kul att läsa :)

#2 - Boel

Jätte kul att läsa! :D

#3 - Erika

De två första julfilmerna du skrev älskar jag också :)

#4 - Netti Starby

Riktigt roligt att läsa :-D Kram

#5 - CAICAIS.BLOGG.SE~

Kul att läsa!

#6 - NICOLE

Å den listan är så härlig :D Har den som utkast och ska publicera den med snart :D SV: nej haha alltså det är så klantigt gjort!! Men det löser sig till veckan :)
Visst är det tråkigt att han åkte ut :(( Hade velat ha ut Martin före faktiskt, men han gick ju långt ändå =) Hoppas din lördag varit bra=)

#7 - Linnéa

Härligt inlägg <3

#8 - MOA

Åh får man låna denna?:D

#9 - MOA

Åh får man låna denna?:D

#10 - OLIVIA | 17,5 årig tjej i medievärlden.

Nu blir man ju ännu mer sugen på julafton!

#11 - N

Kul tag!

#12 - Carolina Thoor

Roligt att du gjorde en christmas tag i två! Jag har sätt dem här listorna delade, men du gjorde allt i ett :D roligt!

Sv; ja, det är skönt att vara nöjd över sådana dyra läppbalsam haha :) annars hade det varit illa och jag hade velat kräva pengarna tillbaka! ^^,

Nej, jag kan förstå det. Jag var vän med Zara Larsson då jag var lite, men minns inte mycket av det faktiskt. Men jag förstår vad du menar :)

Skönt att höra! Jag hoppas att du nappar på erbjudandet :D

#13 - NICOLE

SV ja det var det verkligen :) Även om det inte blev så mycket klappar till andra ;) . Jaa det tyckte jag med! =)

#14 - Vanessa andersson

Åh jag och mina vänner kokade glögg igår, alltså det är ju såå gott :D

#15 - Linnéa

Hihi, kul att du har med ett päron till farsa bland julfilmerna :)

Hoppas du får en fin söndag <3

#16 - Alice Larsdotter

Tack så väldigt mycket fina du!

#17 - Catrin Monica Sandberg

Så gott med glögg :)

#18 - JoJo

så kul att läsa dina svar på tagen! :D jag längtar så mycket efter julen nu! :D

sv; vad kul att du tycker det! :) hihi, jo jag vet att du älskar såna här inlägg ^^

tack själv fina du! <3

ja, det känns inte alls kul. är själva ingreppet som gör mig så orolig då jag hatar sjukhus och har sjuk fobi för sprutor och så ska jag få lokalbedövning i livmodern isåfall. vet inte hur jag ska palla det. måste få nå lugnande innan eller kanske t om bli sövd! tack för din omtanke vännen! det värmer ska du veta! <3

hoppas du får en mysig första advent! :)
kramis <3

#19 - Isabella

kul tag :)

#20 - Erika

sv. Nej det är helt galet vad fort tiden har gått :)

#21 - Alice

Roligt med en liten lista! ^^ Sv: Åh, blir lika varm i hjärtat varje gång du säger att det märks hur mycket jag tycker om henne. <3 Menar du varför jag bytte till Blixten eller varför jag bytte tillbaks till Gyspy för en lektion? :) <3

#22 - Nicole

Kul att läsa! :)

#23 - Emma Engström

Vi tycker faktiskt lika i nästan allt! :D Kram!

#24 - linah

såå härlig tag:D! <3

#25 - schumacher4ever.blogg.se

Kul att läsa sådant här tycker jag, men haha, vi var ganska olika när det gäller det ena eller det andra :P

#26 - Josefine ♔

Hmmm.. Kanske snor denna av dig ;)<3