Utmaning 9, framtiden
Dagens utmaning är lite framtidsrelaterat inom hästfronten då. Vi ska ta upp hur många hästar vi själv skulle vilja äga och hur vi skulle inrikta dem enligt våra egna viljor. Sen ska vi även nämna tre hästar som vi skulle vilja äga. Detta är mina tankar och drömmar. 
 
Jag har alltid haft en dröm att äga fyra hästar, och för att göra det lite komiskt ska de vara en i vadera färg (svart, brun, fux och skimmel). Jag vet inte varför just fyra och det är inte ens säkert att det skulle kunna bli möjligt. Därför skulle jag bli jätteglad för två stycken hästar vid min sida. Jag har alltid tyckt att det skulle vara roligt med en häst som är mer duktig i en inriktning. Om vi säger att jag skulle ha två hästar så skulle jag vilja ha en som är hoppinriktad och en dressyrinriktad, bara så man kan komma in lite smått i båda grenarna. Sen slår mitt hjärta lite mer för hoppning kan jag väl erkänna. En kan gärna vara åt det hetare hållet medan den andra kan vara lite lugnare. Jag gillar olika egenskaper så man får träna på allt. Hästarna behöver inte vara läromästare på något sätt utan jag har gärna lite att bita i. Sen vill jag gärna ha ett eget föl, skulle tycka det var så roligt och lärorikt att ha det på t.ex. min egna gård. Att ha en gård är verkligen något som jag vill ha i framtiden. 
 
Sen skulle vi nämna 3 hästar som vi skulle vilja äga. Som jag har klurat på detta för det finns så många fina, härliga och stiliga hästar där ute. 
 
Jag har äran och turen att äga min egna häst Calltino. Jag vill verkligen äga just honom och därför är han en av mina nummer tre. Jag kunde inte fått en bättre häst och jag är väldigt stolt över att ha just honom. Jag älskar hur han behandlar mig och han är även en utmaning för mig och det gör att jag håller intresset för ridsporten uppe hela tiden. Vi kan få till helt magiska och underbara pass medan vissa dagar går lite sämre, precis som det ska göra. Det kan inte gå bra jämt! Han är verkligen mitt allt!
 
Den andra hästen som jag skulle vilja äga är självklart Cassis. Det är verkligen något speciellt med henne. Jag har sagt att jag aldrig skulle vilja äga ett sto men hon är verkligen mitt enda undantag. Vi har varit med om så mycket. Hon är mer åt det heta hållet, snabb som fasen men man märker verkligen att hon är ett sto på humöret. Hon är helt tvärtom än vad Calltino är och det är just sådana grejer som jag gillar. Jag vill äga olika hästar som inte liknar den andre. Det är så många som hatar henne men som jag älskar denna hästen! 
 
Inom kändis världen skulle jag vilja äga Charlotte Haid Bondergaards häst Triviant. Så han får bli min nummer tre. Jag tycker att han är så fin och han verkar ha ett fint temprament att jobba tillsammans med. Han är maffig, stor och väldigt vacker att titta på när han jobbar. 
 
Glöm inte att kolla in Josefines blogg där hon förklara dessa saker enligt hennes drömmar och missioner. 
 
#1 - Anonym

Så härligt inlägg o bilder 💕.

Jodå, bara jobbat idag, men det känns bra :)

#2 - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

Riktigt kul o läsa :)

#3 - Terese

Åh så härligt inlägg! Önska jag vågade rida igen!

sv: Åh tack så jättemycket fina du, vad jag blir glad!!
Kram

#4 - Jen

Vilka härliga drömmar! Allt kan slå in så sluta aldrig att drömma även om det låter som en klyscha!

#5 - JoJo

vad kul att få ta del av dina framtidsdrömmar inom hästfronten! jag hoppas att dina drömmar kommer slå in! <3

sv; jaa jag kan knappt tro det själv att jag, som har varit världens bekvämaste människa, saknar gymmet när man inte är där på en vecka :P haha! blir lite stolt över mig själv faktiskt ^^ jag har ju hållt i träningen i drygt två månader nu, vilket är bra för att var mig :D

förstår att du inte vill vara hemma längre. att du vill rida och jobba. :( men du kommer kunna göra det snart igen ska du se! :)
jag mår bara bra tack! <3
hur har din vecka startat vännen?
kram <3

#6 - Amanda

Så fina bilder! :)

#7 - Julia

Så kul att läsa!

sv: Ja det hoppas jag med! kram

#8 - Netti Starby

Kul att du delar med dig av dina drömmar och bilderna är så otroligt fina! Kram

#9 - NICOLE

Å vilket härligt inlägg :) Peppande! Och självklart får man drömma :)

#10 - Josefine

Så mysigt o ha en egen häst!!

#11 - Felicia

Så jättefina bilder!! :)

#12 - Carolina Thoor

Kul att läsa igenom! Det låter inte dumt att få ha ett eget ställe med en massa föl och hästar! Min farfar har en stor gård och föder upp egna hästar. Han gav mig en av dem hästarna, så jag äger en häst, men jag har inte träffat henne på flera år faktiskt. Jag tål inte min farfar, det är därför haha :) men hon är super fin och hennes föl då, som min farfar sålde bort, var också himla fin! :')

Sv; ja, visst!

Nej, det är så tråkigt. Jag har ju gjort det ett antal gånger då jag har varit hemma och någon har varit på jobbet eller liknande. Men det är inte kul och jag trivs med att ha familjen runt mig :D

#13 - Vanessa Andersson

Åh fina, fina, fina triviant :)

#14 - Michelle Petersson

Vilka härliga framtidsdrömmar! :D

#15 - Terese

sv: Ja men ellerhur är hösten så vacker! Tack! :)
Ja, men det är bara att jag får alltid dem rädda hästarna, som är rädda för typ grejer, och alla andra är så himla stora haha! Jag red när jag var mindre men sen typ föll jag av en häst medans den började skena haha ;)
Kram

#16 - Carolina Thoor

Sv; ja, bröd är ju så himla gott. Speciellt det här och är det någon som har missat dessa goda bröd är det inte acceptabelt haha :D

Ja, det är synd. Men började med att mina föräldrar ägde en men hade inget ställe att ha den på. Farfar hade velat ha häst länge så han fick ta över. Hästen som mina föräldrar gav bort är då alltså mamma till hästen han gav mig :)
Jag förstår det! Men då måste man typ bo i norr eller liknande. Där är allting mycket billigare att bo :)

#17 - Amanda

Sv: Åh tack, hoppas du får en bra dag du med! :) Kram

#18 - Jessy

Vilket bra inlägg!

#19 - MALIN

Väldigt intressant att läsa! Jag har såååå många drömmar att jag inte vet vart jag ska börja... Kram

#20 - Julia

sv: Åh ja visst är de så fina deras kläder! Kram

#21 - Johanna Utterberg

Åh så skoj och läsa och tycker verkligen du ska följa dina mål/drömmar med egen gård och flera hästar :)