Akutbesök
Måndagskvällen blev inte alls som jag hade tänkt mig då det blev att åka in till akuten i stället. Det som hände var att jag skulle gå med två hästar till en annan hage, och bland annat ta in min egen. Det som händer är att hästarna bli rädda och går fram emot mig. Jag ramlar och då blir de ännu mer rädda och springer då alltså över mig. Jag var livrädd att de skulle trampa mig i ryggen eller huvudet. Jag känner smärta i hela kroppen och ropar snabbt på hjälp då jag vet att någon var ute. Jag känner att smärtan kommer från benet och när jag får upp ridbyxorna ser jag en enorm svullnad samt ett avtryck av en hästsko på vaden. De kör hem mig och det blir bara värre. Skadan får en konstig färg och jag vet inte vart jag ska ta vägen pga smärtan. Foten börja domna bort. Jag får åka in akut till akuten. 
 
Jag får in morfin och ner till röntgen. Det visar sig att jag har en rejäl blödning i benet. Det kan bli så att jag behöver operera ifall smärtan inte bli bättre för det finns en risk att min muskel kommer spricka. Jag har fått morfin tabletter hem som just nu är min bästa vän, skulle inte klara mig utan dem. Så nu går jag på kryckor även fast jag mest ligger i sängen och tar det lugnt. 
 
Jag skulle ha jobbat hela veckan men det blev andra planer där. Jag kommer inte kunna sitta på hästryggen heller på ett tag och det tar verkligen knäcken på mig. Så det blir att ta det lugnt de närmaste dagarna och hoppas på att in blödning snart försvinner. Nu har ni koll på läget ;)
 


#1 - Carolina Thoor

Nej, men usch vad obehagligt! Hoppas att det inte blir någon operation så att det blir jobbigare :/ ♥

Sv; ja, men absolut. Det är det jag får ta och göra :)

#2 - Johanna Utterberg

Huh vad läskigt och stackare! Ta hand om dig, kram!

#3 - Nicole

Vad obehagligt.. Ta hand om dig!

#4 - Linnéa

Nämen tjejen då, det var inte roligt att läsa om detta.... Hoppas verkligen att smärtan lägger sig. Krya på dig 💕. Kram

#5 - Nimo

Åh vad tråkigt! Hoppas det blir bättre, krya! Styrkekramat

#6 - JoJo

men usch din stackare! :o håller tummarna att du blir bättre snart så du slipper operera dig! <3 styrkekramar till dig och krya på dig finis!

sv; usch låter inte bra att du har sån smärta. hoppas du mår bättre snart <3

ja, jag tyckte det bara var kul att få 'följa' med dig en dag i stallet :)

nej jag vet, det är lite halvjobbigt faktiskt så jag hoppas att det kommer bli bättre :/ förstår att akutbesöket gjorde att veckan började så dåligt! :(
kram på dig! <3

#7 - Carolina Thoor

Åh, ser inte så bra ut :( vad tråkigt! Men jag hoppas som sagt att du inte behöver opereras! 💕

#8 - Linnéa

Tack tack, älskar min nya halterneckklänning från H&M 😊. Ska användas flitigt(!)

Usch då, du får verkligen krya på dig :)
Kram

#9 - MADDISENJ.SE

Men usch tjejen. Hoppas blödningen ger sig och att du slipper opereras!! Krya på dig!

Tänkte passa på att tipsa om att du just nu kan vinna ett skin/skal till din mobil, surfplatta eller laptop. Kika gärna in det och delta mer än gärna, tävlingen avslutas på fredag eftermiddag :)

#10 - Hanna

Aee fy det är sånt som händer så fort... krya på dig igen ❤ hoppas det blir bättre snart, säg t om du behöver nån hjälp i stallet ❤❤

#11 - Hanna

Aee fy det är sånt som händer så fort... krya på dig igen ❤ hoppas det blir bättre snart, säg t om du behöver nån hjälp i stallet ❤❤

#12 - JoJo

sv; hihi ja! :) jag är så nöjd med det jag klickade hem :)

jag förstår att det är sjukt jobbigt så som du har det nu också, men håller tummarna att du slipper operationen och att det blir bättre snart. <3

jadu, det blir väl gymmet som vanligt i alla fall! haha! :P imorgon är det tjejkväll här i stan så ska väl ner en vända och kika lite på stan hade jag tänkt :) sen har jag inte så mycket mer planerat faktiskt. vad händer för din del då? blir det bara lugnt hemma?
kram <3

#13 - NICOLE

Nej fy så tråkigt :((( Krya på dig vännen!!

#14 - Julia

Åh fy vad hemskt!!!

sv: Ja jag älskar också Emporia!! kram

#15 - Elin

Ush! Hoppas du kryar på dig snabbt! Kram =)

#16 - Vanessa andersson

Usch vad läskigt! En utav mina största mardrömmar att bli översprungen! Krya på dig <3

#17 - Johanna Utterberg

sv: Ja det är det verkligen där! :)

Ingen orsak, hoppas det går åt rätt håll och att det känns lite bättre idag! :)

#18 - Carolina Thoor

Sv; okej vad roligt att du också tycker att idén skulle vara rolig. Tror du att du skulle stötta mig vid att göra sådana inlägg på din blogg då också? :D

Nej, jag förstår det :/ jag hoppas att det blir bättre! ♥

#19 - johanna

krya på dig!

#20 - MALIN

Usch, stackare.... Inte roligt med varken akuten eller sjukhuset. Hoppas du blir bättre snart! Kram

#21 - Julia

sv: åh tack så jätte mycket! Ja uch vad vad jobbigt!!

PS: Jag har en tävling på bloggen just nu där just din blogg kan få bli länkad i fem av mina senaste inlägg! Hade varit superkul om du ville vara med! Kram

#22 - Natalie Salazar

men stackars gumman! det där lät ju riktigt hemskt! :( hur mår du nu?

#23 - Erika

Men oj! Håller tummarna på att det bättrar sig så du slipper operation :)

#24 - NICOLE

Idag igen läste jag :((( Håller tummarna att det blir bra snarast och du får komma hem och må bra <3

#25 - JoJo

sv; tack! vad kul att du tycker det! :) jag tycker själv att den är rätt söt faktiskt. får se hur den ser ut på sen. har inte hunnit prova den än :P

såg att du hade blivit inlagd nu! :( krya på dig vännen!! <3
det är bara bra med mig!

tyvärr så orkade jag inte gå ner på stan nu ikväll efter gymmet så blev ingen tjejkväll för min del. haha! blir soffläge istället med en kopp te och nåt avsnitt av the originals! *.*
jag förstår verkligen att du inte trivs med hur din tillvaro är just nu! :(

krya på dig kramar till dig! <3

#26 - Linnéa

Hur känns det idag tjejen? 💕

#27 - Elin

Läskigt :o

#28 - Ida Lindborg ♡

Nej fy!!! stackars dig usch, måste kännas hemskt :( alla kramar till dig ♥♥

#29 - Josefine ♔

Usch.. Önskar verkligen jag kunde ta lite smärta från dig :( KRAM <3