lite tungt
Vill förbereda alla som inte orkar läsa att detta kanske blir ett lite tungt inlägg men ibland måste det ju finnas rum för det också. Det är ju trots allt min blogg. Jag har försökt låta glad och positiv i mina inlägg men nu börjar jag känna att jag inte alltid har tid för bloggen och då vill jag ge er en förklaring. 
 
Det är ganska mycket för mig just nu och det gör mig ganska deppig eftersom det tynger mig. Det kan vara svårt att ibland låtsas som att allt är okej och bra när det inte är det. Man vill verkligen inte låta tråkig eller negativ men allt har väl en gräns antar jag, och här var väl min droppe som rinner över och alla känslor kommer som en duns. Det är som sagt väldigt mycket omkring mig och just nu har jag ganska svårt att hantera det. Jag jobbar som sagt väldigt mycket just nu, sen har jag min älskade häst, mina fina vänner som jag vill träffa, min hund som ska in till djursjukhuset imorgon igen för en troligtvis operation, min vardag är allmänt stressig och jag känner att jag inte riktigt kan lappa ihop allting, det gör i sin tur att det blir jobbigt för mig. Allting blir stress för mig och det enda stället som jag kan känna mig lugn i samt som jag älskar att vara i är stallet och även där kan jag känna mig stressig ibland. 
 
Jag vill säga att det inte är något, att allt är hur bra som helst men det är de inte just nu. Det är inte alls behagligt. Det är många tankar som går i mitt huvud som blandas runt med någon slags oro. Kombinationen blir alltså inte bra och mycket ångestfull. Det kan vara svårt att vara stark om man har varit det för länge även om just ordet stark är det enda man vill vara. 
 
Alla människor fungerar olika, vissa ta tag i situationen direkt medan andra hoppas på att allt ska lösa sig och bara låter glaset fyllas med vatten efter vatten. Tillslut kommer just den där droppen som jag pratade om. Det kan både vara en liten eller stor droppe men det är just den droppen som gör att det svämmar över. Allt vatten rinner ut och tillsammans gör det att problemen uppstår som på nytt. Det blir alltså så mycket vatten så man vet inte hur man ska hantera det. 
 
Min förklaring till att bloggen har hamnat lite efter är alltså att jag verken har haft tid eller ork för den. Jag vill inte låta som en negativ och deppig person inför er men just nu är det så jag är. Jag mår inte riktigt bra och jag är öppen med det just nu. Bloggen betyder så otroligt mycket för mig och jag vill liksom inte att den hamnar efter men samtidigt är det så mycket annat som snor min konsentration och energi. 
 
 
#1 - Jessica

Jaa, det var riktigt härligt :D

Kramar<3

#2 - Julia

sv: Ingen fara! kram

#3 - Malin Thorell - hobbyfotograf

svar: Jaha okej, ah men tack så mycket då :D Ah bilderna på supermånen är ju som sagt inte mina, men så sjukt fina, så därför delade jag med mig min kompis bilder :D

#4 - Hanna

ja det är otroligt gott :D
hoppas du har en bra dag finis !:)

#5 - Josefine ♔

Åh vännen <3 Jag hoppas du vet var du har mig. Oavsett vad det än är. Tänker på dig!! Kram <3

#6 - Erika

Bloggen är ju verkligen inte det viktigaste, det är du och det är viktigt att du tar tiden du behöver till dig själv. Speciellt när du mår såhär! Skippa bloggen och gör det du tycker om - inga krav och inga måsten. Kram på dig!

#7 - Johan

Bra metafor med glaset där tycker jag, för exakt precis så kan det vara. Du har hela tiden sagt att det är som du har din vardag som du vill ha den, full rulle hela tiden, men jag har hela tiden varit skeptisk. Visst, man kan trivas med det och i stort tror jag nog att du gillar din tillvaro, men att aldrig ha tid eller tillåta sig själv att slappna av och koppka av, det är aldrig bra, hur mycket man än gillar att ha saker att göra hela tiden. Många gånger har man saker att göra just för att slippa känna efter hur det verkligen känns och hur man verkligen mår. Jag tycker inte du är negativ, det är fullt naturligt att dippa sådär ibland. Att vara stark tycker jag inte heller är att bara "kämpa på" och hoppas att allt ska lösa sig. för det gör det sällan. att vara stark för mig är att våga be om hjälp, att inse att man inte är odödlig och kan fixa allt själv, att våga ta hjälp av och stötta sig mot sina vänner och de man verkligen litar på, för ensam är inte alltid stark. Långt ifrån. Det kan vara lättare sagt än gjort, men du är aldrig ensam och bara du själv kan forma din vardag och ditt liv så som du vill ha det, med hjälp och stöd av andra runtomkring.

SV: Haha ja, visst är det? ;)

ta hand om dig Emelie!

#8 - Johanna Utterberg

Styrkekram och kom ihåg att ta hand om dig själv. Bloggen finns ju kvar. <3

#9 - Nathalie Tegelstam

Massor med styrkekramar till dig tjejen <3

#10 - Linnéa

Tack du tack du, den ska användas flitigt <3

Åh, styrkekramar till dig tjejen <3

#11 - Josefine ♔

Sv: Ja det blev himla bra! Och precis som du säger, man kan ju hänga mer än bara täcken där, haha.

Ja, vet hur du fungerar. Du är rätt lik mig därav "tjatar" jag inte på dig utan vill du ska komma till mig när du vill prata. Ibland är det skönt att bara få vara ifred när man mår dåligt också, men det behöver inte alltid vara det bästa. Kram <3

#12 - linah

sjävklart!! din blogg är bäst! <3

#13 - JoJo

många styrkekramar till dig finaste emelie! <3 kom ihåg att bloggen inte är det viktigaste här i livet. jag hoppas att du mår bättre snart och att du inte kommer känna sån stress över allt.

sv; men tack finis! :*

ja jag hoppas att du också hittar mer tid till bloggen :) <3

kul att dom kommer upp snart. är så nyfiken på att se bilderna :) hihi! härligt att den var helt okej i alla fall :) min tisdag var bra tack! :)
kram <3

#14 - Olivia

Styrkekramar!

#15 - Ida Lindborg ♡

fina du! du ska inte behöva känna dig stressad, styrkekramar ♡♡♡

#16 - Boel

Bästa du! Ta din tid med bloggen, du behöver inte känna det som ett måste.
Ta hand om dig själv först och främst!

#17 - Johanna Utterberg

sv: Åh tack så mycket, vad kul att du tycker det! :)

Vad bra, huvudsaken är ju att ta hand om sig själv! <3

#18 - Carolina Thoor

Låter jobbigt :( hoppas att det blir bättre!

Sv; ja, men absolut :D

#19 - Erika

sv. Tack så mycket :)
Hoppas det varit en skön torsdag för dig!

#20 - Vanessa andersson

Jag har kännde precis likadant de förra veckorna <3

#21 - Ida Lindborg ♡

Sv: Tack fina du ♡
ta hand om dig♡

#22 - N

Styrkekramar till dig! Allt kommer bli braa <3

#23 - Linnéa

Det var så lite så <3
Och mer styrkekramar till dig.

#24 - Hanna

Åh... hoppas det går bra för din vovve. Jag hade också jättemycket ett tag det håller ju inte i längden utan jag gick in i väggen och fick sluta i köhl ju. Men hoppas de löser sig, du får jättegärna komma och rida i skogen med mig nån dag om du har tid och vill ♡ eller kan vi mötas i risse och rida ut i deras skog :) kram