Ridpassen!
Nu har jag lite att uppdatera er om eftersom jag både red i onsdags och sen idag. 
 
I onsdags red jag först den fina fuxen Erwin och det gick så bra. Det blir bara bättre och bättre för varje gång. Vi körde mycket övergångarna för att hitta knapparna och det funkade så bra. Hela passet var kontrollerande med hans stora kropp och tillskillnad från första gången jag red honom kan jag nu rama in han fint. Jag märker att jag börjar få mer och mer styrka i mitt knä för innan gled han bara ut när jag red han i höger varv. Mot slutet hoppade vi tre kryss på långsidan och även det gick bra. Vi kom rätt varje gång men däremot måste jag fånga upp han lite bättre på sista språnget men han blir så stark då. 
 
Efter honom blev det min Tino. Där gick det däremot skit. Han gick bra i början men sen började han sura ihop totalt och då kan jag säga till er att han verkligen inte är schyst. Tyvärr har jag inte så mycket att säga om hans pass då det gick som det gick. 

Dagens pass gjorde jag tvärtom, jag började med Tino. Han surade lite i början men inte ens i närheten av vad han gjorde i onsdags. Idag var han lite mildare och då hade jag chansen att lura honom lite. Vi fortsatte och då gick det faktiskt bra. Jobbade mestadels i trav och det lilla som han fick galoppera så fick han mana på i ett bra tempo. Anledningen till det är för att han ska förstå att allt inte handlar om krav osv. Jag valde att avsluta när han lydde mina skänklar och gjorde det som jag krävde av honom. Mycket klapp och beröm. 
 
Sen stod Erwin på tur och även där gick det riktigt bra. Inga större krav men han skötte sig riktigt fint. Vi har lärt känna varandra väldigt fint måste jag säga. Vi förstår varandra och idag var det inga olydigheter från han heller. Vi jobbade på bra i alla gångarter. Behålla formen i övergångarna, ökad och minskad galopp, inåt och utåtställd och jobba med hela kroppen. Även där mycket klapp och beröm.  
 
Så 2 duktiga killar idag!!


Nu ska jag ta och ägna lite tid åt bloggen, har massa inlägg som ska skrivas som bara har legat och väntat! Ha det så bra så hörs vi! :)
 
 
#1 - Linnéa

Ja men visst är bomberjackan grym, typ snyggaste plagget just nu <3

#2 - Denise

Så fint hår du har!

#3 - Erika

Härligt att det gick bättre med honom idag :)

#4 - Linda

Kul att läsa och se att hästar verkligen också har personligheter :-)

#5 - Tilda

Åh vad kul med så många hästar ridna! Verkligen umodernare att du är tillbaka på häst ryggen igen❤

#6 - Alice

Kul att det gick bättre idag 😀 det kan ju inte alltid vara perfekt 😉

#7 - Fanny

låter ändå härligt :D !

#8 - emelie

kul med massa nya inlägg :D väntar med spänning, kram <3

#9 - madeleine magnusson

Yey så kul med massor av nya inlägg!! :)

#10 - Elin

Roligt att båda var fina! Vad är Erwin för häst? Det har jag nog missat :P

Svar: Det är han som är den ståtliga fuxen som jag har skrivit om nu de senaste! :)
Emelie Andersson

#11 - Tilda Barkselius

Kul att det gick bra med båda hästarna!

#12 - Tilda Barkselius

Kul att det gick bra med båda hästarna!

#13 - Linnéa

Ja absolut 🤗
Hoppas du haft en fin söndag so far :)

#14 - Nicole

Vad bra att det gick bra med båda hästarna :)

#15 - Linnéa

Hihi, visst är texten bra - mitt motto här i livet <3

#16 - Tina

Tråkigt att calltino surade ihop! Men tur det inte hände någon olycka! För det gjorde det väll inte? Skönt att han var bättre dagen efter!👏❤️❤️

#17 - Tuva Björnwall

Kul att det gick bättre idag, ni är så himla himla duktiga!! <3

#18 - Johanna

Så skönt att det gick så mycket bättre med Tino andra ridpasset. Man kan inte alltid vara på topp, och ibland lite kul att påminnas om att hästarna också har personlighet, trots att det känns surt i stunden. Ser framemot kommande inlägg! Kram

#19 - NICOLE

Så kul att det gått bra :D

#20 - Erika

Jag hoppas du haft en toppenbra helg :)

#21 - Gabriella

Så roligt att det gick bra!!

#22 - Ida Lindborg ♡

vad roligt! :D ♥

#23 - Kimmey :)

Kul att läsa om dina ridpass :)

#24 - Anonym

Hej

#25 - Alice

Hopps du får en jättebra start på veckan! 💕

#26 - Alice

Hoppas du får en bra start på veckan 💕

#27 - Alice

Hoppas du får en bra start på veckan 💕

#28 - Johan

Skönt att du kan rida mer och mer och att knät verkar hålla för det!

SV: Jomen vad jag menar är att infektionen i njurarna inte behöver vara någon slump, utan kan vara ett sätt för kroppen att varna för att det är för mycket. behöver som sagt inte alls vara så, men det är ett alternativ, så försök ta hand om dig själv och ta det så lugnt du bara kan :)

#29 - N

Skönt att det gick bra idag :D

#30 - Hanna

nästan 1 år sen jag red nu, jag måste rida snart igen, det är så mysigt :D

#31 - Fanny

blogga nu då så jag kan kommentera <333

#32 - my

Vad roligt att det släppte med Tino :D