Frågestunden, del 2
Tina:
Vad är de värsta en vän skulle kunna göra mot dig tycker du? 
- Det är att ljuga för mig eller bara behandla mig illa. Försöka sno min pojkvän, gå bakom ryggen på mig osv. Jag skulle ha så svårt att förlåta en sån grej. 
Vad är de bästa med Niklas? 
- Att han alltid finns där och ställer upp, lyssnar och finns där. Han är så otroligt snäll och han bryr sig alltid. 
Vad var de som fick dig att "falla" för Niklas? 
- Det var just att han var så omtänksam och på något konstigt sätt visade han att han verkligen ville ha mig. Sen är han ju så snygg. 
Var ser du fram emot? 
- Jag ser fram emot att åka utomlands, få besöka Falsterbo och Gotland igen, alla härliga ridpass i sommar, att få ligga på stranden, saxnäs om det nu blir av och att få spendera tid med dig bästa vän!
Vart skulle du vilja åka nu om du fick bestämma? 
- Jag har länge velat åka till Kroatien så jag säger det :)
Är de något du önskar dig eller som du skulle vilja ha? 
- Kanske låter löjligt men just nu skulle jag bara vilja bli helt frisk, så jag kan rida igen. Annars vet jag inte riktigt. 
Vad är de bästa med mig? 
- Det bästa med dig är att jag alltid ha så himla roligt med dig, man kan lita på dig, du finns alltid där och ställer upp. Du är förbaskat bra helt enkelt. Det är så svårt att sätta ord på men du har liksom allt som en bästa vän ska ha. 
Är de något du skulle vilja att vi gör? 
- Jag vill så gärna åka med dig till Saxnäs igen, det var så himla roligt. Sen skulle jag vilja åka utomlands med dig också.
Vilken är fin favorit outfit? 
- Måste nog säga tajta jeans och en hoodtröja med någon text, jag älskar det!
favorit låt just nu? 
- Faded, med Alan Walker. 

Tuva Björnwall:
Hur länge har du varit intresserad av hästar? 
- Sedan jag var väldigt liten. Min mamma har ju haft häst så jag hängde med henne så fort jag kunde och har själv ridit sen jag var 3. 
Vilka blogghästar skulle du vilja rida och varför? 
- Jag skulle nästan vilja testa alla, haha för jag älskar att rida flera stycken olika. Jag skulle så gärna vilja testa din t.ex. Jag tycker att han verkar så himla härlig, snäll och en häst med bus i sig. Sen skulle jag vilja rida Ingrids häst Ems också, så stor och ståtlig. 
Har du några förebilder? 
- Min största förebild är min mormor. 

Tea Rajkovic:
Har du någon drömhäst?
- När Calltino är precis där jag vill ha honom så är han min drömhäst. En kändishäst som är min drömhäst är Triviant. 

Sigrid:
Vad är det bästa med att blogga?
- Det bästa med att blogga är läsarna och era fina kommentarer. Att man får chansen att lära känna nya människor. 
Vart trivs du som bäst? 
- I stallet, för där kan jag alltid vara mig själv till 100 % och jag njuter alltid av att få vara där. Gotland och Saxnäs är även två ställen som jag trivs väldigt mycket på. 
Vilken är din bästa egenskap?
- Att man alltid kan lita på mig, jag skulle aldrig få för mig att prata vidare om något som någon sagt i förtroende för mig. 

Emma:
Vad är mål med din häst? 
- Mina mål med Calltino är att han ska lyssna och inte göra några dumheter. Att behålla den fina relation som vi har. Få han säker i grunderna innan vi går över till något mer avancerat. 
Hur länge har du haft hästen? 
Min egna häst har jag haft lite mer än 1 år. 
Vart bor du? 
- I Nybro
Jobb? 
Som undersköterska, mesta dels med barn och ungdomar. 

MALIN:
Hur spenderar du helst en ledig dag? 
- På förmiddagen är jag helst i stallet i lugn och ro, ingen stress. Efter det är jag gärna med någon kompis, kanske shoppar eller går ut och äter. Avslutar kvällen med att sova över eller vara med pojkvännen. 
Hur kommer du klä dig i vår? 
- Kommer nog klä mig liknande som jag gjort tidigare år. Tajta jeans, skinnjacka, vita converse och någon snygg tröja, tröjan beror lite på vårens utbud. 
Vilken är din favoritlåt just nu? 
- Jag älskar "Faded" med Alan Walker. 
Hur träffades du och din pojkvän? 
- Vi tog kontakt genom Facebook som sedan gjorde att vi träffades. 
Vad är det bästa och sämsta hos din pojkvän?
- Det bästa med Niklas är att han alltid ställer upp och finns där för mig, jag kan prata med han om allt. Sen är han så otroligt snäll. Det sämsta tog ju sån lång tid att komma på för jag tycker liksom inte att det finns något. Däremot är han väldigt envis (precis som jag) och det kan ju bli lite jobbigt ibland ;) 

Madeleine Magnusson:
Vad är dina största mål med ridningen? :)
- Mitt största mål är att bli bäst. Man kan alltid bli bättre och bättre bara man vill och kämpa för det, så det är mitt mål. En dröm hade ju varit att vara med i någon stor tävling någon gång eller bara känna sig 100% nöjd med en ritt. 

NATHALIE:
Vad är de bästa med ridningen?
- Att man känner sig så fri och att man få chansen att få denna vackra relation med en häst, för den är verkligen vacker! Sen är det en otroligt rolig träning och man tränar hela kroppen samtidigt. 
Vad ser du dig själv om 10 år? 
- Ja då är jag 32. Då bor jag förhoppningsvis i ett hus med min familj. Har barn, kanske 2. Tagit upp ridningen igen för att man har tiden, ett par hästar och bara har det bäst. 
Vad är din högsta dröm? 
- Ha många drömmar! Att få bo på en gård och ha 5 hästar, alla är på olika nivåer och att få tävla med dem. 


#1 - Tea Rajkovic

Kul att du hade frågestund. Kul att läsa!

#2 - MALIN

Jättekul att läsa dina svar! Hoppas du får en härlig start på veckan :) Kram

#3 - Ida Lindborg ♡

vad roligt att läsa dina svar!

#4 - Tuva Björnwall

Kul att läsa dina svar, du beskrev dessutom Elton precis som han är, hihi ;)

Svar: Tack och detsamma på dig <3

#5 - Johanna Utterberg

Åh vad kul och läsa dina svar på frågorna!! :)

#6 - Elin

Åhh att ha egen gård och en sådär fem hästar låter verkligen helt perfekt! Gärna en liten fölis också :)

#7 - Days by Johanna

Återigen kul läsning. Man får reda på så mkt genom såna här frågestunder :)

Ja hata är ett ord man borde få lära sig i skolan vad det står för och det inte är något man slänger runt med hur som helst. Tråkigt cancer har tagit många ifrån dig :(

#8 - Hanna

Super roligt att läsa svar från frågestunder!
Ha en bra vecka!

#9 - Sanna

Kul läsning :)

#10 - Emma Engström - Skönhetsbloggare

Faded är verkligen hur bra som helst! Så lugnande låt på något sätt :) Kram

#11 - Tina

Sv: ja lilla bysse! Han tycker synd om dig!😊

Vad roligt att läsa! Tack för svaren! De var bra svar gumman, du blev godkänd!😉 Och jag hoppas över hela mitt hjärta att du blir helt frisk snarast och att allt blir som vanligt! ❤️ Och jag hoppas innerligt Saxnäs blir av och utlandssemester framöver!❤️

Love you!❤️

#12 - Erika

Roligt att få läsa dina svar på fler frågor :)

#13 - ISABELLA

Kul läsning! :)

#14 - Wilma

Så kul att läsa dina svar!

#15 - Linnéa

Sååå härliga Q/A :)

Åh vad kul att du gillar mitt inspoinlägg 😊

#16 - Ellen Gräntz

Vad roligt att läsa dina svar :)

#17 - Josefine

Roligt inlägg!

#18 - Tilda

Alltså din blogg är för bra! Blir så inponerad och nästan avundsjuk av din grymma blogg! Själv har jag nästan aldrig något bra att skriva om♥

#19 - CAMILLAESI

Roligt och kul att läsa :-))