Frågestunden, del 3

Tilda Barkselius:
Vem är din favorit artist? 
- Justin Bieber! 
Ditt starkaste musikminne? Dvs någon gång du haft sjukt kul till musik eller berörts stark av den :)
- Sjukt kul var förra året, det var en riktigt musiksommar för min del. Saxnäs, Tina och jag dunkade musik samtidigt som vi spelade spel och drack. Kan inte dra upp alla detaljer här men sjukt var det. En situation där jag har berörts är när Jon Henrik jokade till sin avlidna vän. Jag blir väldigt berörd av hans musik.  
Vilken är din bästa konsert? 
- Måste nog säga The Fooo där, den var så magisk verkligen!
Vilken är din favoritlåt just nu?
- Faded med Alan Walker. 

Wela
Vad är det knasigaste du och din pojkvän gjort?
- Vi har ju inte varit tillsammans så jättelänge så vi har nog inte gjort något riktigt knasigt än. 

Linnéa:
Vilken är din drömresa?
- Jag vill verkligen besöka Kroatien, Thailand och Malta :)
Varför började du blogga?
- Jag såg det som en rolig grej och det är de verkligen. Jag ville ha ett ställe där jag kunde skriva om allt möjligt som jag själv fick bestämma.  
Vad är ditt mål med bloggen?
- Att många hittar den och att så många som möjligt gillar det jag gör. Jag ser inte bloggen som en grej att bli känd för utan jag vill bara ha trogna läsare som gillar min blogg. 


Carolina Thoor:
När blev du och Niklas tillsammans? 
- 20 November. 
Finns det någon chans att du och Niklas ska flytta ihop snart? 
- Ja det gör det. Vi känner oss så himla säkra på varandra och vi bor nästan redan ihop. Han är hos mig i veckorna och jag oftast hos han i helgerna. Vi kollar runt lite och se om något skulle passa oss. 
Hur kom det sig att du började med ridning? Vad var det som fick dig att verkligen vilja ha egen häst och ägna dig åt ridsporten så mycket som du gör? 
- Jag har alltid varit intresserad av hästar och drömmen har ju varit att ha egen häst. Jag började ju rida som 3 åring och sedan dess har det alltid legat varmt om hjärtat. När jag slutade gymnasiet och började jobba kände jag att jag hade tiden att lägga så mycket tid på hästarna som jag gör idag. När jag hade sparat ihop pengarna som jag behövde för att kunna köpa en häst började jag ut och kolla lite mer seriöst och redan då visste jag att om jag hittar en som jag faller för kommer jag att köpa den. Jag vet att jag lägger ner väldigt mycket tid på min hobby men jag ser aldrig det så. Jag älskar det så himla mycket och jag trivs som bara den med det jag gör. Ska jag göra något går jag verkligen all in för att!
Hur tror du att det ser ut om 5 år? 
- Jag som 27 åring, jadu. Jag kommer bo tillsammans med Niklas, det är jag säker på men sen kan det gå åt två håll känner jag. Antingen så har jag en liten bebis att ta hand om eller så är jag ute och tävlar med hästarna för fulla muggar. Självklart vill jag ha familj och samtidigt hålla på med hästar, så vi får se vart tiden tar mig. 
Vilket yrke skulle du vilja starta upp eget med om du fick välja mellan dessa yrken - fotografering eller ridskola?
- Det är så svårt för mig att välja. Jag skulle nog starta upp båda och det skulle nog gå om jag verkligen trodde på det. Det skulle vara så roligt att få jobba och lära ut mer inom ridning, samtidigt som jag älskar att fotografera. Men det skulle nog kunna bli en minde kombo med båda. 
Vad har du för bil? :)
Jag bor ju själv med min mamma och vi har två bilar. Jag vet faktiskt inte riktigt vilken som är min, vi delar nämligen på alla kostnader eftersom vi kör med båda bilarna. Det är iaf en Audi A4 och en Ford Mondeo. 

Hanna:
Om du fick beskriva ditt drömbröllop, hur skulle de vara då? Inga gränser finns! 
- Oj, jag har faktiskt inte tänkt så mycket på det. Om det inte finns några gränser skulle jag nog vilja ha det på Gotland. Det är ju så himla fint där om sommaren. Jag skulle bjuda över alla gäster dit, ha en stor, fin bröllopsklänning, en snygg men enkel frisyr (gärna lite lockar och utsläppt). Allt skulle vara vitt, men rosa eller lila detaljer. Sen vet jag inte mer :)
Hur många barn vill du ha, kön och namn? 
2, eller 3 och helst en av vardera kön. Flicknamn, 1. Minnah och 2. Agnes. Pojknamn, 1. Liam och 2. Felix. 
Planerar du att bo kvar i nybro eller vill du flytta någon gång framöver? isåfall varT? 
- Jag planera faktiskt att bo kvar här eller iaf i närheten. Kalmar skulle väl också gå. Jag vill ha mina nära och kära i närheten och Nybro är ett bra ställe att växa upp som barn sen när man får familj och så. 
Drömresemål? Med vem?
- Kroatien, Thailand eller Malta och det får ju bli med någon kompis.  
Om du fick välja att få en sak (materiell) precis vad som helst, vad skulle det vara? 
- Ett snyggt, nyrenoverat hus ;)
Om du av någon anledning inte skulle kunna jobba inom vården, vad hade du velat jobba med då?
Jag hade nog velat jobba med att ta hand om vanvårdade djur som behöver en andra chans. Typ som djurskyddarna på TV. Att få tand om samt hjälpa dem.  

Josefine:
Varför börja du blogga? 
- Jag såg det som en kul grej. Jag ville gärna ha ett ställe där jag kunde skriva om allt, lite som en dagbok och då var en blogg perfekt till det. Ju mer jag fortsatte att blogga ju mer roligt blev det. 
Vad är de roligaste inom ridning? 
- Jag älskar att jag får lägga ner mycket tid på något som betyder så mycket för mig. Man får lägga ner omtanke och kärlek inom detta och man får så mycket tillbaka av hästarna. Det är en perfekt träning då man tränar hela kroppen i ett hårt ridpass. Jag älskar verkligen att trimma inne i ridhuset, känna hur både hästen och sig själv blir helt svett men efteråt är man så himla nöjd över passet...det tycker jag är förbaskat roligt.  Det är varierat, man får vara ute, man får kämpa men framförllt så får man en vän för livet!
Hur länge har du ridit? 
- Jag började rida när jag var 3 och höll på ganska länge. Sen började skolan ta mycket tid och jag kände att jag var tvungen att satsa på den så jag gjorde ett uppehåll där. Sedan började jag igen i slutet på gymnasiet och har hållt på väldigt mycket sedan dess. 
Drömställe att bo på? 
- En stor fet gård! Det skulle vara en dröm verkligen. En gård med ett stort, fint, nyrenoverat hus att bo i. Ett nytt och fint stall med stor yta, fönster utåt. Ja ni vet, ett riktigt lyxigt stall. Sen stora fina hagar med mycket bete. Ett lagom stort ridhus och en stor utebana. Sen hade det ju varit en dröm att ha ett fält med en terrängbana. 
Favorit film och serie? 
- Favoritserie är The Vampire Diaries och film är nog The Lucky One. 
Drömyrke? 
- Psykolog för barn och ungdomar. 
#1 - Natalie

Roligt inlägg!! Vill också åka till Thailand:D

#2 - NICOLE

Faded är min favvo än, också :) Kommer nog aldrig tröttna ;)

#3 - Sanna

Kul läsning :D

#4 - Alice Lindström

Roligt att läsa dina svar :)

#5 - J E N N I F E R

roligt att läsa!

#6 - Tilda

Roligt att läsa!! :)

#7 - Days by Johanna

Närhet till familj blir riktigt viktigt när man får barn. Vi har 8mil till mina föräldrar. lite väl långt kan jag känna ibland, hade önskat bo närmre, men sen är alla vänner här så det går inte flytta bara för den saken skull. Vi har Erik syster kvarteret bort och hans föräldrar bor 1,5mil från så det är skönt :)

Nej jag orkar knappt sminka mig när jag skall iväg, så det blir bara mascara :)

#8 - Tina

Sv: ja varför är jag inte förvånad! Haha du är så jäklar envis! Så nu ska du promt inte gå på kryckor då;) va rädd om dig bara gumman❤️ Ja de är bra, när jag haft alla mina jävlar ögoninflammationer så har jag nästan velat lega under en vatten stråle, velat tvätta hela tiden! Krya på dig nu!❤️

Hm, undra varför just Felix på killnamn! Hahaha 😂 Fina namn! Roliga frågor att läsa! Hahah alla frågar typ varför du började blogga!

Love you❤️

#9 - Tuva Björnwall

så kul att läsa svaren!! :) <3

#10 - Johanna Utterberg

Så många bra frågor och så kul med dina svar!! :)

#11 - Terese

Sån härlig lista!

sv: Men tack vackra du! Du också ska du veta!
Kramis

#12 - Amanda Lindstrand

Kul med frågor!

#13 - madeleine magnusson

Så kul att sitta och läsa! :)

#14 - Josse

Kul att läsa!

#15 - Erika

Kul att läsa!

#16 - Linn Strömberg

Jättekul att läsa! :D

#17 - Linnéa

Haha, tack är riktigt stolt över mig själv faktiskt <3

Jag är supernöjd med svaren du lämnat på mina frågor *haha* :)

#18 - Hanna

Bra svar på mina frågor hehe 😃 kan du äntligen.gå utan kryckor :D ♡

#19 - Josefine

Vill ocksa till Kroatien!