Anonym fråga
Q : Hej! Kan du göra ett inlägg där du berättar hur man får ett bra band mellan en häst och människa? Alltså så man blir bästavänner, om du förstår vad jag menar! Kram
 
S : Oj det är egentligen jättesvårt att svara på den frågan då alla hästar och människor är olika. Vissa hästar behöver t.ex. mycket tid från marken för att kunna få en relation med sin ryttare medan andra får en relation genom att sitta på hästryggen och jobba som ett team. Sen måste man alltid visa respekt och kärlek är en stor fördel. 
 
Med Tino skapade jag vår relation mycket från marken. T.ex. longering, gå promenader, leda i grimma och grimskaft, gosa mycket, rykta av han länge osv. Det låter som väldigt små och lätta saker men det har verkligen gjort att vi har den nära relationen som vi har idag.  Han behöver mycket tid och han behöver känna att han har tid på sig för att t.ex. känna efter och för att få tillit för någon. 
 
Sen med Compass kände jag att vår relation kom mer uppifrån, alltså när jag red honom. Vi blev starka av att jobba tillsammans även om jag gosade väldigt mycket med honom med. Men det var lite på ett annat sätt. 
 
Så det är så olika beroende på vem man frågar. Men jag skulle säga att du lär dig att läsa av hästen och sen jobba utifrån det. Det är lättare att anpassa sig efter hästen än att den ska göra det efter dig. Men dessa två sätten har passat mig väldigt bra och jag skulle själv säga att alla hästar jag har jobbat mycket med har jag haft en bra relation med. 
 
En härlig julbild med Tino!
 
#1 - Carolina Thoor

Härlig fråga och härligt svar! Och en jättefin julbild! :D

Sv; tack ska du ha! :)

#2 - Frida

Riktigt gott är det :) Bra inlägg och riktigt mysig bild på er :)

#3 - Erika

Intressant att läsa, ni är ju såå fina ni två ❤❤

#4 - Alice

Underbar bild på er två!!

#5 - Linnea

Sååå härligt inlägg <3

Jodå, veckan har börjat bra - mycket på jobbet. Själv?

#6 - Alice

Fint svar☺️ och underbar bild 😍

#7 - Tilda Barkselius

Gud så fin bild!!

#8 - Fanny

men åå vilken mysig bild <3

#9 - LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior

Så fin bild! :D

#10 - snyggafilippa.blogg.se

Älskar bilden! Så fin <3

#11 - my

Jag och min ponny fick också det mesta genom marken och där litar han på mig till 100% medans när jag är uppe på ryggen har vi inte samma trygghetskänsla jämt. Han är så feg den lillen haha! Vill helst att jag ska gå framför när det kommer något läskigt ;)

#12 - Denise

Vilken spännande fråga med efterföljande bra svar! Och fin bild ☺️

#13 - Carolina Thoor

Sv; jo tack, det tycker jag. Hoppas att du också hade en toppen september! :D

#14 - Nicole

Så bra svar! Och så mysig bild :)

#15 - Gabriella

Åh såå fin bild!!

#16 - Tuva Björnwall

så härlig bild!!