känslan styr dig framåt
Man kan rida på så otroligt många sätt och att veta skillnaden mellan rätt och fel kan vara ganska suddig i vissa fall. Ridningen kan också skilja på vilken ryttare man pratar om, vilken inriktning du satsar på och framförallt vilken typ av häst du rider. Det som jag tycker är avgörande i ridningen är känslan, för jag anser att det är den som styr dig dit du vill. Man kan rida på många sätt som sagt och det är egentligen bara den som sitter på som kan avgöra ifall det är rätt eller fel, men om man inte rider med någon slags känsla tycker jag att det blir fel hur man än rider. 
 
Du sitter på ett djur som har både känslor och en helt egen vilja. Om den skulle vägra att samarbeta tar den övertaget på en sekund. Skillnaden på ett bra eller dåligt pass kan vara väldigt finslipad och ögonen kan lura om du står från marken och kolla. En ryttare få ofta höra om hur lätt det ser ut samt att de som kollar inte kan förstå hur du som sitter där uppe kan ha ett flås när det är hästen som mestadels jobbar (enligt dem). 
 
Som ryttare behöver du ha fullt fokus samt kontroll. Du ska rida med en känsla som gör att du känner varje muskel på din häst (eller det ska kännas så iaf). Detta har Calltino verkligen lärt mig för han ger mig ingenting gratis. Om jag börja blir trött och råka lätta lite på tygeln t.ex. så försöker han direkt att ändra på det jag vill. Om jag istället ligger ett steg före och utesluter allt runt omkring och bara ha fokus på just han och mig. Hjälper han framåt i varje steg han tar och vägleder han med min känsla så styr han oss framåt. 
 
Det är mycket mer teknik än vad vissa tror och det är de som i längden avgör ifall du har gjort rätt eller fel i ditt arbete. 
 
#1 - jonna

Ja, hon är ju lite söt ändå :) haha

#2 - N

Fin bild :)

#3 - Carolina Thoor

Jätte fint inlägg. Mycket sant! :)

Sv; tack ska du ha! Jo det har varit en jätte bra helg :)

#4 - Josefine ♔

Så bra skrivet vännen :*

Sv: Nej du får aldrig lov att ge upp!! Du är alldeles för bra för det :* Du kanske inte är framme vid "målet" ännu, men vet du? Det är inte målet som är målet, utan vägen dit. Glöm inte det!! Love you darling <3

#5 - Carolina Thoor

Sv; det har det också varit! Hoppas din månad också har varit bra :D

#6 - Josefine ♔

Sv: Hihi nämen taack!! :D Lite (eller nästan baaara) dig jag tänkte på då jag kom på idén att dra en spontanvideo ;)

Haha ja det var tur du påminde mig, ska ordna det genast! ;) <3

#7 - hanna

Bra skrivit! ! Vi får rida ihop i ridhuset snart 😀

#8 - amanda

Fin bild :)

#9 - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

Men åhh vad fin bild :)

#10 - Alice

Jättefint skrivet, jag håller med dig! <3

#11 - Ida Lindborg ♡

Vad fint skrivet och fin bild!

Sv. Tack så mycket! :D

#12 - Vanessa andersson

det tycker jag är det bästa, att djuret utan att kunna prata förstår vad vi menar och har en vilja till att träna. Det är helt fantastiskt, å så svårt att känslan aldrig kommer gå att förklara för någon som inte upplevt det själv :(

#13 - Erika

Vilket låter så spännande, hur en påverkar hästen osv. :)

#14 - Josefine ♔

Sv: Jaa eller huuur!! :D Mamma är huuur lycklig som helst ;)

#15 - Johanna Utterberg

Fin bild med text!

#16 - Tina

Bra skrivet gumman! Förstår precis hur du menar! Bra bild med!❤️

Tusen tack för idag! Hade lika kul och mysigt som alltid! Och vad fin bysse vart! Älskar dig❤️

#17 - Boel

Fint inlägg och väldigt sant :)

#18 - jonna

tack :)
Hoppas du också har fått det :)

#19 - Mizca

Svar: Har nästan förstått att hästgård står högt på listan =) Roligt med drömmar!

#20 - Carolina Thoor

Sv; jag vet! Jag vattnade den häromdagen och så fick jag denna wow-känsla. Hade inte tänkt på det innan haha xD

#21 - Alice

Sv: Haha, ingen fara, tjata på, det kan behövas ibland. ;) :* Jag tycker det är så kul att du är så taggad på det, hihi! <3

#22 - HANNA

superfin bild med superfint citat! :)