Svar på fråga
Hur är Redfina jämfört med Tino, alltså till sättet osv? 
 
- De är som natt och dag. Det enda som de har gemensamt är att båda står lugnt och stilla i stallgången och älskar att gosa. Fina kan däremot bli lite mer otålig om det tar tid till skillnad från Tino. 
 
Även om Tino var min lilla bebis så är Fina egentligen en sån typ av häst som jag gillar mer.
Tino var mer tillbakadragen, svårt med framåtbjudning, rädd och osäker på det mesta. Tinos dagshumör var A och O, hade han en dålig dag så var det så och ridpassen blev då väldigt dåliga och han bråkade som bara den. Däremot så älskade han och gosa och han var verkligen världens bästa häst att ha och göra med från marken, då var han underbar. Men man visste aldrig när han fick sina ryck och då blev det en fara istället. 
 
Fina är däremot lite hetare och har svårt att ta det lugnt så fort man kommer upp i sadeln, hon vill arbeta och att det ska hända saker. Att stå still är ju bara tråkigt enligt henne. Hon älskar att hoppa och skulle gärna göra det varje dag om hon själv fick bestämma. Hon kan bli rädd för småsaker men det går alltid att övertala henne på något vis. 
 
Till utseendet har de också en del likheter. De har i princip samma bruna färg. Båda har några få vita stån i pannan men däremot hade Tino tre vita strumpor. De är stora hästar båda två och har samma storlek i täcken osv. Fina är några cm högre men Tino var däremot lite grövre. 
 
Men till sättet är de som sagt väldigt olika. Jag tycker däremot att det är en erfarenhet att ha testat lite olika hästar för det är då som man verkligen vet vad man slutligen vill ha. 
 
Tino 
 
Fina
 
 

 
#1 - elin

Kul läsning!<3

#2 - Åsenslantliv

Håller med dig om de där med att man ska prova på att ha lite olika hästar, man får så mycket mer erfarenhet verkligen och man vet vad man vill ha i slutändan! Själv gillar jag hästar som är lite heta med tempo, men har min gamla häst kvar i stallet som jag hade när jag var yngre med så jag har båda lite lugna och lite mer heta. Perfekt blandning! :)

Otroligt fina hästar du har/har haft <3 Kram

#3 - Josefine

Kul att få läsa :D Hur hög är hon? :o Kommer ju ihåg att jag tyckte Tino var mega :o<3

#4 - http://siliiins.blogg.se

Kul att läsa :) Kram!

#5 - Amanda

Kul inlägg :)

#6 - MALIN

Hoppas att du har haft en underbar onsdag! Kram

#7 - Gabriella

Roligt att läsa ditt svar!!

#8 - Johan

Wow, vilken tur att jag tittade in här just idag, så att jag fick läsa svaret på min fråga, ett väldigt bra, målande och beskrivande svar dessutom! :)

SV: åh vad bra att du tycker det! Så tycker jag också. Du vet hur mycket jag har tjatat på dig om att ta det lugnt och att det är okej att inte må bra hela tiden och att också visa det. Det är samma sak här. Jag tycker det är viktigt att dels sprida kunskap och förståelse, så klart, men även att visa på att det inte alltid är bra, att det är åt helvete ibland, allt är bara skit, men man tar sig oftast ur det ändå, klarar av det mesta ändå, även om synen försvinner och även om allt inte är på topp alla dagar :)

#9 - Johanna Utterberg

Vad intressant och läsa! :)

#10 - Sofia

Så fin hon är! <3 ;)

#11 - Linda

Åh, kul att läsa ditt svar!

#12 - Alice

Så roligt att läsa om deras likheter och olikheter! ^^ Tycker att det är så underbart att se att även djur har så starka personligheter, och håller med om att det är en erfarenhet att rida olika hästar! <3 Sv: Jadu... egentligen börjar den nästa vecka tror jag, men tyvärr kommer jag inte att fortsätta... Har gråtit massor över det och debbaterat med mig själv fram och tillbaka, men har nu behövt ta det här beslutet. Även om jag vet att det är rätt för stunden gör det så jävla ont på ren svenska. Håller på med ett inlägg om det där jag förklarar mer, men det gör så ont att skriva så bara skjuter upp det. Börjar typ gråta nu bara jag skriver det här... <3

#13 - Tilda

Hon är ju så himla söt! <3

#14 - Carolina Thoor

Härligt att Fina är mer mot det hållet du vill ha då det kommer till häst. Kul att ni trivs ihop :)

Sv; haha ohja, det gör man ;)

#15 - Sarah

Jättefina bilder o så mysigt att de älskar att gosa :)

#16 - MoaKandelin

Vad fina de är :)

#17 - Matilda Berlin

Åh vad kul att läsa! =) Kram <3

#18 - My

Ingen är den andra lik :) Båda är såå fina, och så roligt att det går så bra med nya Fina :)