djupt inlägg
Jag har inte varit inne på bloggen nu på några dagar. Anledningen till det är för jag inte har mått så bra, psykiskt. Jag har varit deppig ett tag nu, och då menar jag verkligen deppig. Därför ville jag låta bloggen vara lite. Jag försöker varje dag att ta ett nytt steg uppåt men ibland ramla jag ner några steg igen. Jag har länge funderat att skriva ett inlägg här på bloggen om mitt liv, hur jag har haft det sen min barndom och vad jag har varit med om, men jag vet inte om ni skulle vara intresserade. Det kanske skulle vara lättare för mig att få skriva av mig någonstans med, men jag vet inte. 
Det är alltid mycket som kretsar runt ens liv och tydligen har jag svårt att hantera det. Jag blir så stressad och nere om det är mycket i mitt huvud eller om jag alltid ska behöva tänka på alla utom mig själv. Tillslut klara min kropp inte av det, och just därför är jag här jag är idag, nere på botten. Det har varit många tankar i mitt huvud, och jag fundera alltid på om jag har gjort rätt, jag önskar bara att jag kunde få de svaren också. 
Jag önskar jag kunde ta bort smärtan som strålar ut i varenda nerv som leder i kroppen. 
 
#1 - Julia ♡ - Julia - My Life In Words. ♛

sv: toppen med mig, händer?
kram

#2 - ♥ Elsa ♥

Svar: Åh tack så mycket, nej jag har inte färgat håret! :)

Åh förstår precis hur du känner dig, har mått ungefär likadant. Jag skulle tipsa dig att gå och prata med någon, det kan vara mycket skönare att veta att det stannar hos den personen än att skriva ut allt på bloggen som flera läser som du kanske egentligen inte vill ska läsa det. Ge inte upp! Det blir det bara tuffare då.. Kämpa varje dag, det må vara jobbigt men det blir bara bättre och bättre! Och tänk på att alla gör fel ibland, om ingen gjorde fel skulle vi inte lära oss något. Det är mänskligt att göra fel och sen kan man rätta till dom misstagen man gjort, styrke kramar

#3 - Linnéa

Ja herrans vad skönt det ska bli att resa bort en vecka <3

Har jobbat måndag, tisdag och så ska jag jobba imon med :) Hoppas det blir på fredag med... Sen ska jag nog fira en kollega som fyller år <3

#4 - Natalie

Åh fina du. Jag finns här om du vill prata någon gång. <3

#5 - Josefine ♔

Vet precis hur det känns.. Har inte heller haft den lättaste uppväxten och varit med om saker som jag kanske inte borde. Har många gånger vaknat upp på morgonen och bara kännt att jag inte har ork till någonting bokstavligen. Men i början av våren så började jag faktiskt gå hos en för att prata av mig, hon lyssnar, kommer med perfekta svar, och bäst utav allt är att jag kan säga precis vad som helst och veta att det stannar där hos henne. Och ingenting är konstigt eller fel. Du kanske också borde gå och prata av dig någonstans? Jag lovar dig att det känns bättre efteråt. Jag tyckte det var super jobbigt första gången jag skulle dit. Men väl efter att jag kom ut därifrån när jag pratat färdigt så kändes det så himla bra.

Ingen ska behöva må såhär, speciellt inte när det finns hjälp att få. Hoppas du får ordning på det snart och att du kan må bättre ännu snarare. Även om jag själv vet att det är lättare sagt än gjort i de flesta fallen. Vill du prata så kan jag också finnas, om du vill såklart! Kram på dig!

#6 - Milla

SV: Skola och sen bara tagit det lungt hemma, själv då? :)

#7 - Milla

Såg ditt inlägg du har skrivit på bloggen. Men kära du, du ska inte behöva må sådär, ingen ska behöva gå igenom något så jobbigt. Det finns alltid hjälp på något sätt, jag kan inte säga att jag förstår hur du mår, men jag kan iallafall säga att jag finns här för dig dygnet runt om det skulle vara något, även fast vi inte känner varandra så kan det vara skönt ibland att bara få skriva av sig, i alla fall vad jag kan känna ibland. Hör av dig om du skulle vilja prata, ta hand om dig vännen!

#8 - matilda

min finaste, du vet att jag alltid finns här. Älskade du <3

#9 - Camilla Nordstedt

Soho! Har du några planer inför helgen då? :)

#10 - Madeleine Blom - Swedish/Thai girl ♥

Fina du!! Om det är något du vill prata om vet du var jag finns ♥

#11 - Tina

Gummsan! Finns alltid! Du är värd det bästa,du förtjänar inte att må så här! Önskade jag kunde få dig att må toppen <33

#12 - Silvia

Fin blogg du har. Kolla in på min med ;)

#13 - frida

vill inte komma och låta som om jag är kunnig på något sätt för det är jag verkligen inte men om det är någonting jag förstår så är det att må dåligt så tänkte bara att jag kunde försöka skriva några rader. så det är väl lika bra att börja med att påminna om att du är aldrig ensam! alltså, det låter så klyshigt och fånigt när en ibland inte gör annat än känner sig så tom inuti men ensam är det faktiskt väldigt svårt att bli - vi har hemligheter och känslor som vi kan ha svårt att beskriva men det finns för det mesta alltid någon som bryr sig tillräckligt för att bara vara med när en känner sig svag. och om du tror att skriva en text om hur du känner får dig att må bättre så gör det! inte minst för din egen skull. sen om du lägger upp den är en annan sak men det kan vara skönt att skriva ner det bara för att få det på papper vad det är man känner egentligen, svart på vitt liksom :) och sen, låt det ta tid. det går oftast inte över på en dag även om vissa dagar kan bli så bra att det känns så. hoppas verkligen att det blir bättre!

(och jo - gör ingenting dumt mot dig själv för att du inte mår bra, straffa inte dig själv (!!) för det är inte ditt fel att du har råkat ut för någonting som är svårt att hantera. verkligen verkligen viktigt för självskador gör allting värre och gör att det tar ännu längre tid att läka. så ta hand om dig!!!)

och om du tycker att det här bara är alldeles för konstigt med tanke på att vi inte känner varandra så förstår jag det, du behöver inte ta till dig om du inte vill men ja... livet är ju så mycket roligare när man mår bra och det är så värt att komma tillbaka dit en dag. kram till dig