ett bra ridpass
Ridpasset idag gick riktigt bra. Både Compass och jag kämpade i värmen och det var jobbigt. Vi var nog ungefär lika svettiga efter det ridpasset. Tränade mycket övergångar för att få honom i fin form och tillslut låsnade det. Galoppfattningar var otroligt fina idag så det var ett stort +! 
Hoppade även lite i slutet. Först hoppade vi en kombination som gick super bra. Sen tog vi även hindret med vattenmatta och två hinder på en kortsida, och det var inte så lätt. Man får verkligen jobba med skänklarna och eftersom Compass böjer sig lättare i vänster varv så blev det till en början att han gärna dansade runt lite ;) men tillslut gick det och jag var riktigt nöjd. Hinderna på kortsidan var inte höga men det är inte höjden som spelar roll. Jag vill ha en fin häst samt att jag som ryttare ska vara fin när jag hoppar så höjden spelar ingen roll. Jag hatar att vissa är så fixerade vid höjden. Jag hoppar hellre en fin runda på 50 cm än en ful runda på 1 m. Så jag är nöjd! Efterråt fick han en dusch samt äta lite gott, det hade han förtjänat! 
 
Imorgon börjar jag jobba igen, så det blir snart läggdags för min del. Börjar dock inte förren två men ska hinna stallet innan. Jobbar alltså mellan 14-22 imorgon. Jag vill tacka alla som gjorde min semester underbar. Jag har verkligen haft fullt upp och det har varit den bästa sommaren på länge. Dock är den inte slut än men snart (a) Jag har hunnit med en hel del! :D 
 
 
#1 - NICOLE

Haha jaa , nä jag förstår inte alls vad du menar med halva texten men det låter ju bra mysigt iaf :D

Förstår att det är jobbigt för er båda i värmen, vad föredrar du, vinter ell sommar när man tänker på ridningen? :) Liksom varm värme ell kall kyla ;)

SV: Vad du är rar! Tack! <3

Det tror jag absolut det gör, du verkar grym på ditt jobb!

#2 - Linnéa

Gud vilken fin bild på er <3

#3 - NICOLE

SV HAhah neej, inte för dem som håller på med hästar :) Men allt med övergångar, skänklar vänster varv osv hah :)

Det var faktiskt det jag trodde, vår ell höst, jag är uppvuxen med att farmor o farfar har gård så de har haft hur många hästar som helst. :) Men ja , vinter o sommar är svårt.

Så fin du är :) Ha en bra dag!

#4 - Sandra Karlsson

Jätte fin bild! :)

#5 - Kristina ►ll - musikblogg

sv: ska du göra ngt kul i veckan då :)

#6 - Emma

Inget slår ett bra ridpass! Fin blogg förresten! ;)

#7 - Life of Johanna

Härligt att passet gick bra! =) Hoppas första dagen efter semestern gick bra!

#8 - Linnea

Hihi, ja men superskönt med 2 dagars semester <3

#9 - bookofems.blogg.se

superfin bild! :D

#10 - Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Man får verkligen rida sent (eller tidigt) när det är så här varmt ute.

#11 - Lydia Elstig

Jätte fin bild!

#12 - giime

söt blogg!

#13 - Anita

Underbart när det går bra! :D

#14 - LIENE

Så vacker bild!

#15 - bookofems.blogg.se

har du för planer idag då? :D

#16 - Life of Johanna

Fin bild och bra text till bilden

#17 - Linnea

Hoppas att din dag har börjat bra <3

#18 - Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jag bor ju i Göteborg, så jag har inte supernära tyvärr, annars hade jag lätt varit där oftare. Bor du i Kalmar eller?:)

#19 - CASSANDRA

fin bild :D

#20 - fashion

Super fin bild :D

#21 - fashion

Super fin bild! :D

#22 - Ester

Åh gud vilken underbar bild! Din header är btw suuper fin!! :D