Träningsvärk
Goddag på er! Idag kan jag säga att träningsvärken dominera! Jag red nämligen ett helt magiskt pass igår. Mer om det lite längre ner. Idag väckte Vilda mig vid sju och eftersom Niklas skulle iväg och jobba så fick vi ta lite morgonmys. Nu har hennes mamma varit och hämtat henne så nu får jag lite egentid. Idag ska jag först på ett läkarbesök, sen vidare på kalas och sen vidare på ett ytterligare mini-kalas. Min morbror och Niklas pappa fyller nämligen idag. Ikväll blir det att ta det lugnt och förbereda sig för jobb i morgon. Det känns allt lite konstigt efter attg man har haft 4 veckor semester. 
 
Nu till det roligaste, gårdagens ridpass!! :)
Igår blev det ingen ridning på Tino men däremot på den fina fuxen, och vilket pass!! Jag vet inte vad jag ska säga eller skriva för jag är nästan mållös. Jag kunde verkligen inte sluta rida för det kändes så himla bra. Först blev det lite markarbete och det gick så bra. Han fick en fin form i hela kroppen och stegen blev helt magiska. Vi körde mycket galopparbete. Olika tempo, byten osv. Vi funkar faktiskt väldigt bra ihop och det kändes som sagt otroligt bra. Jag hade kontroll både på hans psyke och hans stora kropp så därför tänkte vi ta lite språng. Det resulterade att vi körde en hel bana. Höjden slutade mellan 70-80 cm (kanske inget att skyta om) men ritterna var kontrollerade och riktigt fina och det gör mig faktiskt stolt. Första gången som jag hoppade på riktigt sedan min skada + på en häst som jag aldrig har hoppat. Efter sista rundan kändes det riktigt bra, både jag och hästen var helt dyngsura med svett så då bestämde jag mig för att avsluta. Jag spenderade i stort sätt hela em igår i stallet, från 1 till halv 6 om jag ska vara exakt. Efter att jag hade ridit så borstade jag av Calltino samt mös en massa.
 
Så idag har jag både träningsvärk och ont i knät men det är så lätt värt det för jag var så lycklig igår när jag körde hem från stallet. 
 
Tre favoritkillar från igår! :)
 
#1 - Johanna

Men gud vad kul att det kändes så bra med fuxen, man blir så himla glad av riktiga toppenpass där man känner att allt klickar. Jag red själv en annan häst igår, fick kanske inte samma klick-känsla som du men det var roligt att kunna hjälpa till och ta sig an en ny utmaning. :)

#2 - Ridskoleryttarna

Vi hittade just din blogg och hur fin är den inte?! Älskar verkligen din header. Kram :)

#3 - Erika

Åh, så kul att du äntligen kan hoppa och rida igen!! Faktiskt lite glad för din skull :D :D

#4 - Amanda

Vilket härligt ridpass, och vad kul med kalas! :D

#5 - JoJo

ååh härligt att ni fick sånt bra pass tillsammans :D

sv; bara ärlig :) jag önskar att jag själv kunde vara lite mer kreativ utav mig ^^

#6 - Linnéa

Låter ju som en grym helg där, framförallt träningspasset :p. Ibland får man se träningsvärk som nått positivt <3

#7 - NICOLE

Åå så härligt :D

#8 - madeleine magnusson

Såna pass är så grymt härliga!! :)

#9 - Johan

Blir så glad när du är glad och tycks trivas med livet :)

SV: Nej, det hade inte jag heller gjort innan, mebn jag gillade listan, tycker den var rolig att skriva ihop också :)

Ja, visst är det?! Skitbra tycker jag!

#10 - Gabriella

Åh såå roligt!!

#11 - Alice

Men vad kul att det gick så bra 😍 Kram!

#12 - my

Vad rolitg att det gick bra :D

#13 - Tilda Barkselius

Åh vad härligt med ett så bra pass!

#14 - Denise

Så söta bilder :)

#15 - Alice

Låter som ett underbart pass ju! Och höjden är ju inte det viktiga tycker jag, speciellt inte efter din skada och med en ny häst! Härligt att det gick så bra! ^^ <3
Sv: Tack, och jag vet ju det egentligen, men när jag tycker att det för det mesta ser för jävligt ut på film rent ut sagt, börjar jag tvivla på om jag egentligen är så duktig som jag tror. <3

#16 - Misstossequeen

Fina bilder 😊

Svar: Alltid kul med paket 😃

#17 - Hanna

Åh den känslan är fantastiskt, när man de känns som man skulle kunna rida hur länge som helst! Kul att du fick hoppat igen också :D

#18 - Ida Lindborg ♡

braa jobbat! :D

#19 - Josefine

Blir så ofantligt glad av att läsa det här ska du veta, åh <3

#20 - Josefine

Sv: Haha glömde bort mig helt och svarade på din kommentar hos mig nu haha.. Men oftast så torkar alla dessa hovoljor ut hovarna i längden tyvärr. Det bästa är alla dagar i veckan att ha ett foder som innehåller det som saknas. Det som saknas är givetvis oftast anledningen till att det flisar sig och sådär.. Men vilken använde du? :)<3

#21 - Fanny

åh bra jobbet emmiiiiiie

#22 - Erika

Så kul att det gick så bra :)

sv. Åh tack :) <3 Där finns några bilder från kyrkan i bröllopskategorin också.

#23 - Carolina Thoor

Man blir alltid så glad då man får göra något man tycker väldigt mycket om och då det även går bra är det obeskrivligt härligt! :D

Sv; tack ska du ha, fina du! :)
Ja, dem var super snygga :D

#24 - NICOLE

SV: Tack snälla du! Hoppas din tisdag varit/är bra :)