Kärlekslista del 1
1. Vad fick dej att falla för din kärlek? Hans personlighet. Han är så himla snäll och ödmjuk. Han behandlar verkligen mig som en prinsessa och det visade han redan första gången vi sågs.  

2. Vad är det mysigaste ni gjort själva? Det måste nog vara när vi var på Kosta Hotel och sov där en natt samt var på hotellets spa hela dagen. 

3. Hur länge har ni varit tillsammans?
 Drygt 7 månader! 

4. Kan ni prata om allt?
 Ja det kan vi faktiskt, vi är väldigt öppna mot varandra. 

5. Vem är känsligast?
Vi båda är känsliga fast på olika sätt. 

6. Vilka speciella datum har ni?
 20 November blev vi tillsammans så det är ju väldigt speciellt!

7. Kom du ihåg vad din kärlek hade på sej första gången ni sågs?
 Ja det kommer jag ihåg. Ett par ljusa jeans med en stickad vit tröja, och under den hade han en vit T-shirt. 

8. Har ni samma stil i klädsmak?
 Ja det tycker jag faktiskt att vi har. Båda klär sig i det som är bekvämt och det är i stort sätt samma stil. 

9. Har ni samma smak i inredning?
Jadu, Niklas bryr sig nog inte så mycket men han gillar det som jag dras till. 

10. Vad är din kärleks favoriträtt? Det är en grej som jag gör faktiskt, kött i en väldigt god sås och sen potatis till. 

11. Vad är din kärleks favoritgodis?
 Choklad

12. Din kärleks favoritfärg?
 Svart

13. Firar ni alla hjärtans dag? Ja det gör vi. 

14. Firar ni mor/farsdag?
Ja men ganska lätt. 

15. Firar ni fettisdagen?
 Nej

16. Firar ni era speciella datum?
 Ja, det är viktigt både för mig och Niklas. 

17. Vem av er är den som vill mysa mest?
Skulle kunna säga båda där för det stämmer, men Niklas är nog lite mer. 

18. Om ni har två duschar å båda ska duscha, tar ni en varsin eller delar ni?
Beror på om man är stressad eller inte men annats tar vi nog en, det gäller ju att spara vatten ;)

19. Blir du sur om din kärlek skulle välja att duscha själv?
 Nej verkligen inte. 

20. Har ni samma vänner?
 Nej inte alla, men vi umgås med Tina och Oskar tillsammans. 

21. Är ni alltid på samma fester?
 Nej det är vi inte. 

22. Har ni samma favorit på systembolaget?
 Haha det skulle jag inte påstå. Han är ju mer för öl som jag inte är jätteförtjust i. 

23. Vem vill oftast hitta på mest?
 Det är både där med tycker jag. 

24. Vem bestämmer mest?
 Det får nog jag erkänna att jag gör. 

25. Bråkar ni ofta?
 Nej, sen kan man ju vara oense om något men det tillhör ju. Skulle bli knäpp om jag hade en som höll med mig i allt. 

26. Går bråken över fort eller är någon av er långsint?
 Nej det går över väldigt fort. 

 

 

 

#1 - Carolina Thoor

Vilken mysig lista! Roligt att läsa om er två! :D

Sv; ja, den boken är så himla bra! Tycker om dem sorters böcker? Läs dem gärna! :D

Ja, förstår att det kan ha varit tråkigt med fint väder och extra jobba :/ men hoppas på att ni har finare väder nu!

#2 - linah

va roligt att få läsa mer om er:D ! <3

#3 - Erika

Så kul att läsa dina svar! :)

#4 - sandra.

så roligt att läsa, kanske lånar denna lista i framtiden om det är okej :)

#5 - N A T H A L I E

Vilket fint inlägg! :)

#6 - NICOLE

Roligt att läsa den om er :)

#7 - Linnéa

Sååå himla underbart inlägg <3

Hoppas du haft en fin torsdag :)

#8 - Gabriella

Åh såå roligt att ta del av!! Kram

#9 - Anita

Rolig lista :D

#10 - Kimmey :)

Vilken kul lista :)

#11 - MALIN

Vilken underbar lista! Kärlek är såååå härligt! Kram

#12 - Hanna

Tack Emelie det värmer verkligen; men vi har en bra bit kvar;-)

#13 - Tuva Björnwall

åh vilken mysig lista <3

#14 - Clara

Så mysig lista, har du gjort den själv & är det ok om jag snor den? Kram

#15 - Celine

Så gullig lista!

#16 - Amanda

Så roligt att läsa! :)

#17 - RockBarbie

Tack sötnos :) vilken mysig lista :) <3

#18 - natalia

Hoppas du får en fin kväll :D

#19 - Johanna Utterberg

Vilken härlig lista, så kul och läsa!! :)

#20 - Pauline Hurtig

så fint! kärlek är underbart!

#21 - NICOLE

SV haha jaa jag är galen:) Men man ska väl passa på när man känner så. hoppas du har en toppenkväll!

#22 - Erika

Vad roligt att få läsa lite mer om er :)

#23 - Josefine ♔

Så roligt att få läsa!! :)<3

#24 - Johan

Kul lista! Du får mina svar här ocksså :)


1. Vad fick dej att falla för din kärlek? Att hon fanns där när jag hade det jobbigt under en period. Hon var inte medveten om att hon gjorde det, men det gjorde hon och fyllde upp ett väldigt tomrum som växte mer och mer.

2. Vad är det mysigaste ni gjort själva? Jadu... jag vet inte riktigt... men att vara på semester i Spanien är ju fint :)

3. Hur länge har ni varit tillsammans? I höst blir det fem år.

4. Kan ni prata om allt? Ja det tycker jag att vi kan, mer eller mindre. Öppenhet är väldigt viktigt i ett förhållande tycker jag.

5. Vem är känsligast? Jag svarar nog samma som dig på den frågan...

6. Vilka speciella datum har ni? 21 november blev vi officiellt tillsammans, så det är väl det viktigaste :)

7. Kom du ihåg vad din kärlek hade på sej första gången ni sågs? Nej det gör jag inte. Det var över nio år sedan vi sågs första gången och klädmode är inget jag lägger på minnet, så nej, det gör jag inte.

8. Har ni samma stil i klädsmak? Nej, det skulle jag nog inte säga att vi har. Jag är mer märkesmänniska än vad J är. Hon skulle ex aldrig köpa en pikét för 500kr, bara för att det står Fred Perry på. Båda gillar dock tjocka luvtröjor och jeans, även om honn hellre köperkvantitet och billiga kläder än kvalitet och lite dyrare.

9. Har ni samma smak i inredning? Nja, delvis, men ibland är det svårt att hitta inredningsföremål som pasar båda. Jag bryr mig inte jättemycket alla gånger, men när vi köpte tex TV-bänken, då fick vi springa runt både här och där innan vi hittade en möbel som båda gillade :P


10. Vad är din kärleks favoriträtt? Hon gillar tacos, kyckling och pasta/pizza, men favoriträtt vet jag inte riktigt... Vet dock att vi inte har samma där, för min är fläskytterfilé eller motsvarande, med pressad potatis och ädelostsås. Mmm! Men J gillar inte ädelostsås.

11. Vad är din kärleks favoritgodis? Samma som Niklas, choklad

12. Din kärleks favoritfärg? Blå skulle jag nog säga där...


13. Firar ni alla hjärtans dag? Inte direkt.

14. Firar ni mor/farsdag? Nej, inte tillsammans, bara lite lätt med resp. familj.

15. Firar ni fettisdagen? Nej

16. Firar ni era speciella datum? Vi gjorde det i början och 21 november är alltid speciellt, men firar skulle jag inte säga att vi gör längre. Det datumet har ofta infallit under en helg där jag inte har varit hemma under de senaste åren, men annars kan det typ vara lite speciell mat eller så, men inget större.

17. Vem av er är den som vill mysa mest? Det är nog jag om jag måste välja någon...

18. Om ni har två duschar å båda ska duscha, tar ni en varsin eller delar ni? Varsin. Att duscha tillsammans känns inte som ett måste numera, även om det kan vara mysigt någon gång ibland.

19. Blir du sur om din kärlek skulle välja att duscha själv? Verkligen inte.

20. Har ni samma vänner? Nja, några få, men inte alla.

21. Är ni alltid på samma fester? Ingen av oss är några festprissar, så är typ aldrig på fest någon av oss, men räknar man in typ parmiddagar och så, då är vi ofta det, men inte alltid.

22. Har ni samma favorit på systembolaget? Nej edet ar vi inte. Jag skulle nog välja rödvin av något slag, men J är mer för cider eller liknande.

23. Vem vill oftast hitta på mest? J utan tvekan. Jag kan lätt sitta en hel dag framför datorn, men hon måste göra något nästan hela tiden.

24. Vem bestämmer mest? Det är nog ganska jämnt. Kan inte säa att någon bestämmer mer än den andre.

25. Bråkar ni ofta? Nej, typ aldrig. Sedan kan man, som du säger, vara av olika åsikt i en fråga och det händer då och då, men bråka, nej.

26. Går bråken över fort eller är någon av er långsint? De tjafs som uppstår går över fort.

SV: Det tror jag också! Den toppar ju listor och så just nu iaf :)