Svar på frågestunden, del 2

Favoritbloggar och varför? Josefine, Tuva och Tilda tror jag och det är för att jag har fått någon slags relation med dem på bloggen. Jag gillar deras upplägg, de har samma intresse som jag har med hästar och det är 3 jäkligt bra bloggar. Sen finns det många fler bra bloggar som jag kollar dagligen men jag kan inte skriva alla. 

Det absolut godaste du vet? Oj, måste nog skriva kyckling där. Jag älskar kyckling och lagar gärna mat med det. 

Drömresmål? Kroatien eller Malta tror jag. 

Har du alltid hållit på med hästar? Det har varit från och till. Jag var med mamma i stallet som liten och började rida när jag var 3. Sedan tog jag uppehåll när jag gick högstadie och gymnasie eftersom jag var tvungen att lägga tid på skolan så då red jag lite då och då bara. Men jag har alltid haft det intresset. 

Var ser du dig själv om 1/5/10 år? 1 år - Då kanske det inte är så stor skillnad om man jämför med nu, förhoppningsvis bor jag ihop med Niklas fortfarande, har det jobb jag har idag och håller på med hästar. 5 år - Då har nog jag och Niklas skaffat barn och jag får lite mammaledighet, annars vill jag fortfarande ha det jobbet som jag har idag och hästar vill jag verkligen hålla på med. 10 år - Oj då är jag 33, vad svårt att veta vad jag kommer hålla på med då. Men eftersom vi pratar om att skaffa gård har vi kanske gjort det då, skaffat fler barn och hästar. Jag lever min dröm kan man säga, med personer jag älskar!

Favoritmat? Sötpotatis, något grillat, sallad och olika såser!

Calltinos bästa och sämsta sidor? Hans bästa sida är att han alltid vill mysa, Han är aldrig dum från marken när man pysslar med honom och man kan stå i boxen när han äter utan problem. Han sämsta sida är just hans psyke när man rider, att han är så otroligt envis och faktiskt elak ibland när han känner för att bråka med en. 

Favoritfilm? Oj, svår fråga. Kollar inte så mycket film längre. Men jag har alltid gillat Dear John och kommer nog alltid att göra. 

Vilka bloggar följer du? Som jag skrev där uppe så följer jag såklart Josefine, Tuva och Tilda men här är några fler som jag följer. 1, 2, 3, 4, 5

Om du fick välja vilken resa som helst, vilket land/vilken resa hade du då valt och varför? Då hade jag nog valt Kroatien. Jag tycker det verkar så himla fint och jag skulle gärna vilja se hur det är där. 

Om du var tvungen att välja mellan att måla om ert hus eller undvika att rida på en vecka - vad hade du valt? Det beror helt på vilken färg på huset, jag är så himla nöjd med den färgen som vi har. Men samtidigt är det svårt för mig att frivilligt avstå från ridning i en vecka. Det är typ bara om det kör ihop sig med jobb. 

Hur har det gått med huset? Är ni klara med allt nu? Det har gått jättebra även fast det är mycket som har gjorts. I stort sätt så är det färdigt med ändå inte, vi ska göra ett nytt garage och byta tak, men invändigt är det klart. Bara småfix (som man alltid har) som är kvar. Ska fixa lite nere i gillestugan och fixa i ordning på kontoret men som sagt det är sånt småjobb. 

Vilket är ditt favorit minne med Niklas? Oj vi har så många minnen, stora som små. Men mitt favorit är när han frågade om jag ville förlova mig med honom när vi satt vid havet på Gotland. 

Skulle du vilja ha några barn? Ja det är klart att jag vill ha det. 

 
#1 - sandra*

Så kul att läsa dina svar :D håller med om att kyckling är så sjukt gott!!

#2 - Heléna

Roligt att läsa dina svar på frågorna som du har fått :D Hoppas du får en underbar eftermiddag och kväll! Kram <3

#3 - Therese

ROligt att läsa dina svar :)

#4 - Tuva Björnwall

Åh bästa Emelie!! Kan inte annat än att säga detsamma till dig, kram <3

#5 - Alice

men åh vad kul att du skrev mig 😍 finaste du 💕

#6 - Netti Starby

Jättekul att få läsa svaren från frågestunden och ha en fortsatt mysig kväll! :-D Kramis

#7 - Gabriella

Så roligt att läsa!!

#8 - Gabriella

Så roligt att läsa!!

#9 - Brieditis Eventing

Vad roligt att läsa :D

#10 - Linda

Härlig läsning :-)

#11 - Matilda Berlin

Åh vad kul att läsa!! =) Kram <3

#12 - Anita

Kul att läsa :D

#13 - Dixi Wonderland

Kul att läsa :)

#14 - Amanda Jona [SPONTAN]

Kul att få läsa dina svar! :)

#15 - Josefine

Så roligt å få läsa :D

#16 - Moa

Vad fint skrivet :)

#17 - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior

Roligt att läsa! :)

#18 - Carolina Thoor

Åh vad roligt att läsa två av mina fem frågor jag har ställt till dig. Nöjd över svaren. Frågan om resmålet var jag nyfiken över eftersom att jag och Niclas ska åka iväg på semester i mars och är kluvna på vart vi ska åka. Men Kroatien skulle inte vara så dumt ;) och förstår helt med den andra frågan. Det var en svår fråga haha :)

Sv; tack ska du ha! :)

#19 - Tilda

Åh tusen tack finaste Emelie! Detta gjorde verkkigen min dag, kan inte annat än att säga detsamma till dig<3 Så glad att vi lärt känna varandra genom bloggarna <3

#20 - Photo by E M E R E L L A

Vilka härliga svar tjejen :)

#21 - sandra

kul att läsa :)

#22 - Bella

Kyckling är så gott, håller med!

#23 - Boel

Kul att läsa :D

#24 - JoJo

kul att få läsa dina svar och så många frågor du har fått :)

sv; jaa, man kan ju inte annat än vara nöjd med så bra produkter :) härligt att du tyckte det var gott och att du blev mätt. det tycker jag också att man blir när man äter på pinchos trots att rätterna är små. låter som en bra vecka trots att det är mycket på jobbet. hoppas allt är bra med dig vännen :) <3

#25 - Tilda Barkselius

Himla kul att få läsa!

#26 - Beatrice

Vilka bra frågor du fick! Riktigt kul att läsa! :D

#27 - Ida

Åh älskar kyckling jag med!! :)

#28 - Jessica

Kul att ni kommit så långt på huset ändå! :)

#29 - Carolina Thoor

Sv; ja, jag ser det nu. Vad roligt!! Det såg jag faktiskt inte inte innan haha, :D

#30 - Erika

Ååh, tack för att du följer och gillar vår blogg!! Din är också helt grym, det vet du ;) <3