Året 2016, del 3


Första dagen i Juli började väldigt bra. På kvällen var jag och Niklas ute och åt med han och hans pappas företag. Det var väldigt trevligt med god mat och dryck. Renoveringen av huset var i full gång. Eftersom vädret var fint så passade vi på att måla om det då. Huset skulle tvättas innan målning såklart och det blev min uppgift. Det gick åt många timmar för tvättning och målning kan jag säga. Jag påbörjade även min semester i Juli. 
 
Denna månaden bjöd också på Falsterbo och Gotland. Två helt underbara upplevelse på två helt olika sätt! Falsterbo är ju en dröm för hästintresserade människor. Gotland bjöd på fint väder, lugn o ro men även en ring på mitt finger. Jo Niklas fixade en fin kväll nere vid havet och där tog han fram två ringar och vi förlovade oss. Helt magiskt och jag kommer ihåg hur lycklig jag va och är fortfarande! 
 
Niklas och jag var husvakt och hans mamma och hennes man. En av kvällarna kom Tina och hennes kille över för lite god mat och dricka. Väldigt trevligt! 
I denna månaden kom jag äntligen upp på hästryggen för första gången sedan jag skadade mig. Även om jag fick ta det sakta men säkert så kom jag iaf upp. Eftersom Calltino hade flyttat till Martin så var jag där och red. Både Tino och deras hästar, framförallt Erwin som jag började gilla snabbt. 
 
Jag var ytterligare en gång till i Ullared och hittade massa med shopping. Det blev en natt på hotellet så vi kunde ta en till dag för lite mer shopping. 
 
I huset började det hända grejer. Ny färg på huset, altanen kom upp och ja..det började mer och mer likna det huset jag önskade. 
 
Jag började jobbet igen och det var full rulle där. Jag fick njurinfektion som gjorde att jag inte alls kände mig piggilin. 
Hösten började smyga sig på redan i September. Huset började bli färdigt och det var sista krutet nu innan inflyttning. Så mina dagar bestod mest av jobb och sedan tid i huset. Jag ville givetvis överraska min blivande sambo lite så jag var ute på shopping för att fixa allt jag ville ha i Vildas rum och sedan möblerade jag och fixade det helt klart till Niklas kom hem. Det blev de första helt färdiga rummet. Natten till den 7:e sept blev den första natten i huset. Jag började beställa hem lite möbler till huset samt flytta över det som stod hos mamma. Allt för att känna sig som hemma i sitt nyrenoverade hus. 
 
Världens finaste ängel, nämligen min mormor fyllde år. Önskar att jag kunde firat den med henne såklart.
 
Tina och hennes kille var här för att kolla in huset samt äta och dricka lite. De nattade över hos oss och vi hade det så trevligt så.
 
Ridningen flöt på bra, både med min egna och Erwin som jag började rida mer och mer.
#1 - Anita

Så fin tillbakablick <3 :)

#2 - MALIN

Kul med en tillbakablick :) Kram

#3 - Josefine

Förutom skador så har du ju verkligen haft ett toppenår<3

#4 - Tuva Björnwall

Så kul att läsa :D

#5 - Ida

Vilket roligt inlägg att läsa!! :)

#6 - Linnéa

Ett riktigt bra 2016 ju, sååå fina bilder <3

#7 - Photo by E M E R E L L A

Åh dessa inlägg är så roliga att läsa :)

#8 - Linda

Såg ut som bra månader :-)

#9 - Pauline Hurtig

roligt att få se och läsa :)

#10 - JoJo

så kul att få ta del av och så många fina bilder :)

sv; ja den är riktigt bra :) får se hur filmen är sen då :)

hehe ja, det blir en rätt lugn helg för mig bortsett från att jag har tränat både igår och idag xD
händer nåt kul i helgen för dig? <3

#11 - Gabriella

Roligt att se tillbaka!!

#12 - NICOLE

Låter som du hade fina månader där :)

#13 - Johanna Utterberg

Så kul och läsa! :) Och så fint med förlovning!

#14 - Tilda Barkselius

Himla kul att få läsa!

#15 - Denise

Härliga månader! :)