minusgrader och en trött Emelie
Go kväll på er i kylan! 
Minusgraderna har verkligen dominerat igår och idag. Sängen och täcket var väldigt lockande att ligga kvar i idag på morgonen när man skulle upp och jobba. Igår kom även snön och ska jag vara ärlig är jag väl inte så jätteförtjust i det just nu. Jag vill ju helst ha det till jul annars kan det kvitta för mig. 
 
Igår storstädade jag hela huset. Även om det inte är jätteroligt så blir det så fint och fräscht när man är klar. Även min älskade mamma fyllde år igår. Så jag var och hälsade lite på henne samt att hon hjälpte mig lite med städningen. Sen blev det kvällsjobb för min del. 
 
Idag har jag också jobbat sen blev det hem och laga lite mat. Kände för lite nytt idag så det blev tacogratäng. Annars blir det ganska lugnt. Är verkligen så trött och det har jag varit ett tag nu. Det har varit lite hektiskt nu vid jul, nyår och sen en massa jobb på det. 
 
Kul att så många ville se en sumering från mitt 2016. Jag ska jobba på det så ni får se lite inlägg om det. Och tack för alla fina och varma kommentarer om att ni tycker det är roligt att höra ifrån mig igen. Jag ska verkligen försöka att hålla bloggen vid liv och just nu finns verkligen lusten där. 
 
#1 - Carolina Thoor

Håller med dig. Att man vill ha snön i december och till julafton och nyår, sedan kan det försvinna. Men ja, så säger vi varenda år, men varenda år blir det inte så iallafall :/

Sv; ja, absolut kan det göra det!

Så är det. Men 2017 kommer bli så mycket bättre <3

#2 - NICOLE

Det är såå underbart när hemmet är nystädat :) Och så gott med tacogratäng :D

#3 - Heléna

Jag är nöjd över att det har kommit snö här - vi har haft en underbar dag med knarrande snö och strålande solsken som har fått snön att gnistra som diamanter :D Kallt dock, men jag har haft på mig lager på lager så det har varit okej ändå när jag har jobbat :D Hoppas du får en fin helg Emelie :D Kram <3

#4 - Linnea

Åh, det är sååå herrans kallt här och snö, brr... Jag hoppas det försvinner <3.

Ha en superfin helg nu, även om det väntar jobb :()

#5 - Tuva Björnwall

Finis!! <3

#6 - Tilda

Åh vad härligt att ha di tillbaka bästa! <3

#7 - Therese

Det är för kallt och ingen snö har vi fått här i Helsingborg än :(

#8 - MALIN

Härligt med snö! Det har vi inte fått i Malmö än! Kram

#9 - Pauline Hurtig

ja det är verkligen kallt nu

#10 - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet

Fin bild på dig! :)
Här i Helsingborg har vi fortfarande inte fått någon snö, men de lovar snö imorgon dock.

#11 - Gabriella

Åh så gott med tacogratäng!!

#12 - Beatrice

Håller verkligen med dig på snö fronten, ogillar snön väldigt mycket och har det gärna till julen annars så kvittar de, hehe! Kramis.

#13 - Sarah

fin bild på dig =)

#14 - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior

Usch för snö och minusgrader. Är sjukt kallt där jag bor också 😞

#15 - Dixi Wonderland

Va duktig du är som stortstädade. Känns alltid så bra när man är klar :D

#16 - Denise

Verkligen skönt när man väl har städat klart även om det är urtrist att göra! :)

#17 - JoJo

vi hade också det jättekallt i torsdags och igår och massa snö. känner att jag inte vill ha det utan jag vill ha vår istället xD haha!

sv; tack finis! :)

hehe härligt ;) ser framemot det inlägget!

åh vad kul att du fick allt du önskade dig plus mer ändå :) skönt att höra att det är bra med dig :) med mig är det bra måste jag säga. hoppas du får en fin helg <3

#18 - N

Det var inte alls kul att komma hem till denna kyla, usch!

#19 - Anita

Buskallt verkligen :)

#20 - my

Vad roligt att du är tillbaka! :) Vi hade minus 25-30 grader som kallast under två dagar nu i veckan... Och en halv meter snö dök upp på 2 dagar, sjukt vad fort det kan gå!

#21 - Frida

Tack sötnos :)
ååh här har det också varit riktigt kallt, har till och med haglat trots att jag bor mitt i Medelhavet

#22 - Josefine

Längtar bra mycket efter en rundvisning i ditt hem alltså ;)<3

#23 - Emma

kallt här också nu! nu tycker jag våren kan komma

#24 - Alice

Skönt att ha det storstädat 😊

#25 - Johan

Jag är lite delad just nu. Å ena sidan får det gärna bli riktigt kallt och komma lite snö nu, men å andra sidan längtar jag massor till våren, så jag vet inte... :P

Hoppas iaf att du tar dig tid att varva ner, koppla av och bara ta det lugnt nu då efter jul, nyår och allt annat :)

SV: Det är kronisk smärta du kommer att ha resten av livet nu alltså? :/

Ta hand om dig, fina Emelie!