Hur är det att jobba som undersköterska?
Ett av förslagen till mina åsiktsinlägg var hur det är att jobba som undersköterska och kom från en gullig tjej som heter Amanda. 
 
Jag tycker att det är väldigt roligt att jobba som undersköterska och det ger så mycket. Jobben inom det yrket kan se väldigt olika ut. Det finns ju inom äldre omsorgen, LSS och inom sjukhus/vårdcentral. Jag jobbar inom LSS och det är det som jag trivs allra bäst med (har testat alla tre). Jag har många brukare som är runt mig egna ålder och t.o.m. barn. Självklart är det jobbigt i vissa situationer men samtidigt spännande och man lär sig otroligt mycket. Man förstår hur de tänker och det gör otroligt mycket att få hjälpa till.
 
Som alla jobb så är det inte alltid lätt. Ibland får man bita ihop eftersom tålamodet måste vara på topp. Ibland får man ta hårda smällar men samtidigt får man oftast så mycket kärlek tillbaka för att man hjälper till att ställa deras liv till rätta. Man blir påmind om att man ska njuta av det man har, för vissa har ingenting och då kan vi i personalen vara deras enda trygghet. 
 
Som sagt, älskar jag mitt jobb och jag älskar att hjälpa andra människor. Jag skulle aldrig tänka mig att jobba med något annat. Så svaret på din fråga är underbart, jag tycker det är underbart att jobba som undersköterska och att få möjligheten att hjälpa flera människor varje dag! 
 
 
 
 
 
#1 - Ida ❉

Kul att du trivs på jobbet :)

#2 - Tuva Björnwall

Intressant att läsa :D

#3 - JoJo

vad kul att du trivs med ditt jobb fina du! :)
hoppas att du får en fin kväll <3

#4 - Photo by E M E R E L L A

Super fin bild på dig tjejen :)

#5 - Jessica Högberg

Fint inlägg om ett fint jobb!

#6 - Dixi Wonderland

Va härligt att du känner så angående ditt jobb. Det är så himla viktigt att trivas med det man jobbar med då man spenderar så många timmar på jobbet. Gillar också att du gav en större inblick i att det inte endast gäller äldrevården då det känns som att många tror det.

#7 - Bella

Vilket spännande jobb! Min mamma jobbar som sjuksköterska och jag tycker att hennes jobb är så himla intressant, har faktiskt snott alla hennes fd kursböcker haha.. så roligt att läsa om! Kul att du jobbar inom LSS, är lite insatt själv då jag faktiskt omfattas av det.

#8 - Moa Kandelin

Vad fin du är!

#9 - Tilda

Så bra och intressant inlägg! Du är grym <3

#10 - Netti Starby

Jag jobbar också som undersköterska och vad roligt att få läsa om dina erfarenheter! :-D Kramis

#11 - Nicole

Intressant att läsa. Jätte fin är du också :)

#12 - Natalia

Så roligt att läsa :D

#13 - Erika

Så härligt när man trivs med sitt jobb :)

sv. Ja men precis, en del bebiskläder och förmodligen en hel del bebisprylar :)

#14 - My

Vad roligt! Vi behöver fler som är som dig!! Själv jobbar jag extra som personlig assistent och jag beundrar de som jobbar med detta på heltid. För min egna del är det inte ett jobb som jag skulle vilja ha resten av mitt liv men blir väldigt imponerad över de som faktiskt vill det :D

#15 - Johanna Utterberg

Vad härligt att du älskar ditt jobb och trivs så bra med det! :)

#16 - Gabriella

Roligt att läsa!!

#17 - Ida

De är kul att du hittat ett jobb du trivs med :)

#18 - Erika

Bästa av allt är ju att du gillar ditt jobb. Det gör ju dagarna mycket bättre! :D

#19 - Matilda Berlin

Åhh vad kul att läsa! <33

#20 - Linda

Åh, spännande!

#21 - Emelie

Kul att du trivs med jobbet! Har själv funderat på att utbilda mig till undersköterska då de kan leda till olika/flera jobb. Så de är kul att få läsa hur andra tycker om de som jobbar med det! :) Kram

#22 - Alice

det är underbart att det finns personer som dig som verkligen älskar att jobba som usk 💓 och wow vad fin du är!!😍

#23 - Fanny

undersköterskor är så viktiga<3 du är duktig

#24 - Days by Johanna

Att trivas på jobbet är viktigt! :)

#25 - LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior

Kul att läsa! :)

#26 - Amanda

Vad kul och intressant att läsa 😃

#27 - MALIN

Väldigt intressant att läsa! Kram

#28 - Anita

Intressant :)

#29 - Josefin

så kul att läsa, och härligt du trivs :) kramar

#30 - Carolina Thoor

Mycket bra skrivet! Känner igen mig så väl och jag håller fullständigt med om tålamodet och all skit man ibland får ta emot. Även ifrån kollegor tyvärr. Men det är samtidigt ett underbart jobb och jag är också även lyckligt lottad som undersköterska :D

Sv; nja, inte nu då. Men i fredags kom det snö igen. Tur försvann det under helgens gång, men det var inte kul då det dök upp på marken :/

#31 - Tilda Barkselius

Jättekul att få läsa ditt svar!

#32 - Heléna

Visst är det fantastiskt att man bara genom att finnas betyder så mycket för en annan människa när man arbetar :D Hoppas du har haft en fin start på veckan :D Kramar <3

#33 - Josefine

Du passar verkligen grymt som det! <3

#34 - Anita

Vad är det för jacka du har på bilden? Älskar färgen :D