Hur är dina tankar kring abort?
Ännu ett till förslag på mina åsiktsinlägg från söta Natalia. 
 
Detta ämnet är en väldigt stor fråga som kan skapa stora spekulationer. Jag vill bara klargöra att detta är mina åsikter och inget är rätt eller fel. 
 
Jag har väl egentligen inga stora åsikter om just abort. Jag själv skulle ha jättesvårt att göra abort om jag blev gravid. Sen kan jag tycka att det är bra att möjligheten att göra ett abort finns i fall det sker av misstag, t.ex. att man blir gravid trots skydd, våldtäkt osv.
 
Jag vet att många tycker illa om abort just för att man ta bort ett liv. Jag kan tycka att det är minst lika fel att skapa ett barn till världen om man inte är redo att ta hand om. Det finns många barn här i världen som får lida pga av det.
 
Men som sagt, jag själv skulle ha väldigt svårt att göra abort om jag blev gravid, sen vet jag att jag skulle klara av det och jag har bra möjligheter till att klara av det. Så jag är verken för eller emot abort. 
 
Kom med fler förslag på ämnen som jag kan ta upp här! :)
 
#1 - Bella

Intressant att läsa dina åsikter, älskar sådana här inlägg!

#2 - Moa Kandelin

Kul att läsa vad du tycker :)

#3 - Nicole

Intressant att läsa dina tankar om abort :)

#4 - Tuva Björnwall

Intressant att läsa dina åsikter! Laddat ämne med mycket tankar :)

#5 - Beatrice

Intressant inlägg!! Kram.

#6 - Anita

Intressant att läsa om folks åsikter.. :-)

#7 - Gabriella

Väldigt intressant att läsa!!

#8 - Denise

Oavsett om man vill göra det själv eller inte tycker jag det är riktigt viktigt och bra att möjligheten finns ifall man skulle hamna i den situationen att inte vilja/kunna behålla av någon anledning.

#9 - NICOLE

Intressant med såna åsiktsinlägg :) Jag tycker att alla ska få göra sitt eget val. Det är bra att det finns, men det ska inte användas som "preventivmedel " tycker jag :)

#10 - Erika

Så kul att få läsa andras åsikter :)

#11 - Dixi Wonderland

Modigt att du vågar dela med dig :)

#12 - Matilda Berlin

Kul att läsa! Så intressant att se olika tankar och åsikter <33

#13 - JoJo

vad intressant att få läsa dina tankar kring abort :)

sv; vad kul att du gillar inlägget fina du! :) <3

#14 - Netti Starby

Intressant ämne och jag är också varken för eller emot abort. Kramis

#15 - Johanna Utterberg

Intressant och läsa om dina tankar/åsikter kring ämnet! :)

#16 - A W

Intressant att läsa om dina tankar angående abort!

#17 - Josefine

Håller verkligen med om det du skrev! Det är minst lika fel att ta ett barn till världen om man inte är redo att ta hand om det. Superbra skrivet!